پوتین: همکاری نظامی روسیه و چین در حال تقویت است

کدخبر: ۵۴۵۲۴۳
رئیس جمهور روسیه در تماس تصویری با همتای چینی خود با اشاره به مقاومت پکن و مسکو در برابر فشارهای ژئوپلتیکی، گفت همکاری دو کشور در خدمت ایجاد نظم جهانی عادلانه است.
پوتین: همکاری نظامی روسیه و چین در حال تقویت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین به ولادیمیر پوتین همتای روس خود در یک مکالمه ویدئویی گفت: در مواجهه با شرایط دشوار و مبهم بین‌المللی، ما آماده‌ایم همکاری‌های راهبردی ایجاد و فرصت‌هایی جهت توسعه برای یکدیگر فراهم کنیم و به شرکای جهانی به نفع مردم کشورهایمان و به نفع ثبات در سراسر جهان بدل شویم.

پوتین نیز اعلام کرد که از رئیس جمهوری چین دعوت کرده تا سال آتی میلادی به مسکو برود.

وی در این مکالمه ویدئویی گفت: شکی ندارم که ما فرصتی برای دیدار حضوری خواهیم یافت. ما منتظر شماییم دوست عزیز. ما بهار ۲۰۲۳ منتظر شماییم تا به صورت حضوری به مسکو بیایید.

پوتین افزود: این سفر به جهان روابط قوی بین مسکو و پکن را درباره مسائل کلیدی نشان می‌دهد و به رویداد اصلی سیاسی سال در روابط دوجانبه بدل خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: با وجود برخی از اقدامات کشورهای غربی، تجارت بین روسیه و چین تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵ درصد رشد می‌کند و سطح ۲۰۰ میلیارد دلار زودتر از موعد مقرر فرا خواهد رسید.

پوتین تاکید کرد: همکاری روسیه و چین به عنوان عامل ثبات در سطح جهانی افزایش می‌یابد. همکاری نظامی با پکن برای تقویت امنیت منطقه‌ای مهم است و عزم داریم این روابط را در آینده توسعه دهیم.

پوتین همچنین افزود: مسکو انتظار افزایش انتقال گاز روسیه به چین در سال آینده میلادی را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید