کانادا و اوکراین یک جنجنگوی نازی را ستودند!

کدخبر: ۶۰۰۰۷۷
اقتصادنیوز: شبکه راشا تودی در گزارشی از تمجید و تقدیر از یک جنگجوی اوکراینی عضو یکی از لشکرهای معروف نازی‌ها از سوی ولودیمیر زلنسکی و جاستین ترودو خبر داده است.
 کانادا و اوکراین یک جنجنگوی نازی را ستودند!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از شبکه راشا تودی، طبق تصاویری که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس منتشر کرده است، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به کانادا سفر کرده است قبل از شرکت در نشست پارلمان این کشور به همراه «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از یک عضو سابق لشکر بدنام نازیها موسوم به «لشکر اس اس گالیسیا-1» که در طول جنگ جهانی دوم برای نازیها میجنگیده‌اند استقبال کردند.

در یکی از این تصاویر منتشر شده ولودیمیر زلنسکی با مشتی گره کرده در حال لبخند زدن است و جاستین ترودو در حال دست تکان دادن برای فردی خارج از تصویر است.

در توضیح خبرگزاری آسوشیتدپرس از این عکس آمده است که دو رهبر «یاروسلاو هونکا» از حاضران در این تجمع که پیش از مهاجرت به کانادا برای لشکر اول اوکراین در جنگ جهانی دوم می‌جنگنیده است را می‌شناسند(و از او استقبال میکنند.) آنچه که آسوشیتدپرس به عنوان لشکر اول اوکراین شرح می‌دهد در واقع لشکر 14 «وافن گرنادایر اس اس» بود که به عنوان لشکر اول گالیسیا نیز شاخته می‌شد.

طبق روایات تاریخی جنگ جهانی دوم، بخش اس اس گالیسیا، یک تشکیلات نظامی که در طول جنگ جهانی دوم از داوطلبان اوکراینی استخدام شده بود، با مجوز مقامات اشغالگر آلمان در غرب اوکراین ایجاد شد. در تابستان 1944، ارتش سرخ این لشکر را در نزدیکی شهر برودی اوکراین شکست داد.

روسیه با نئونازی خواندن اوکراین، همواره یکی از اهداف عملیات نظامی خود در اوکراین را نازی زدایی از ارتش و دولت اوکراین اعلام کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید