محدودیت‌های تجاری تازه‌ آمریکا برای چند شرکت چینی و روس

کدخبر: ۶۰۰۲۹۰
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا محدودیت‌های تجاری تازه‌ای بر یازده شرکت چینی و پنج شرکت روس اعمال و برخی از آنها را به تامین قطعات برای ساخت پهپاد و استفاده در جنگ با اوکراین متهم کرد.
محدودیت‌های تجاری تازه‌ آمریکا برای چند شرکت چینی و روس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت بازرگانی آمریکا دوشنبه در مجموع ۲۸ شرکت خارجی از جمله چند شرکت آلمانی و فنلاندی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد و انتقال فناوری به آنها را دشوارتر کرد.

رویترز گزارش داد، در این میان، ۹ شرکت چینی و روس به انتقال فناوری و قطعات پهپادی به اداره اصلی اطلاعات ستاد مشترک ارتش روسیه متهم شده‌اند.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین ۶ نهاد دیگر چینی را به اتهام آنچه که تامین قطعات برای شرکت هواپیماسازی ایران خواند، در لیست سیاه قرار داد.

آمریکا تحریم بخش فناوری چین را به دلیل حمایت از جنگ علیه اوکراین شدت بخشیده و پکن را به حمایت از روسیه در این جنگ متهم کرده است.

مایکل مک کال نماینده جمهوریخواه تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گفت که اتحاد شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری چین و روسیه «یک چالش بسیار بزرگ برای جهان آزاد» به شمار می‌رود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد که همکاری رهبران روسیه و چین او را نگران کرده و «از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هرگز تهدیدی به این ابعاد گسترده علیه اروپا و اقیانوس آرام ندیده‌ایم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید