کره شمالی هشدار داد / جنگ هسته‌ای نزدیک است؟

کدخبر: ۶۰۰۵۰۷
اقتصادنیوز: سفیر کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد: تنش در شبه جزیره کره شرایط را به آستانه جنگ هسته ای نزدیک کرده است.
کره شمالی هشدار داد / جنگ هسته‌ای نزدیک است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «کیم سونگ» (Kim Song) سفیر کره شمالی در سازمان ملل امروز سه شنبه در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی این نهاد هشدار داد: تنش در شبه جزیره کره شرایط را به آستانه جنگ هسته ای نزدیک کرده است.

الجزیره گزارش داد، سفیر کره شمالی در سازمان ملل در سخنان خود، آمریکا و تنش آفرینی های این کشور را عامل اصلی بروز مشکلات در شبه جزیره کره مورد تأکید قرار داد.

سئول، کره شمالی را تهدید کرد/ نابودتان می‌کنیم اگر...

«کیم سونگ» ادامه داد: وضعیت نظامی- امنیتی در شبه جزیره کره و اطراف آن به آستانه یک جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر شده است. واشنگتن با ارسال تسلیحات هسته ای به منطقه ما برای اولین بار در طول دهه ها عامل تحریک به بروز جنگ هسته ای است.

به گزارش العربیه، وی در سخنان خود اقدامات کره جنوبی در دوران ریاست جمهوری «یون سوک یول» را محکوم کرد.

این مقام پیونگ یانگ به تشکیل گروه مشورتی هسته ای اشاره کرد که از طریق آن ایالات متحده امیدوار است ظرفیت هسته ای خود را با نیروهای متعارف کره جنوبی ادغام کند و این دو متحد به اشتراک گذاری اطلاعات و برنامه ریزی اضطراری را افزایش دهند. وی گفت که این گروه «متعهد به برنامه ریزی، عملیات و اجرای یک حمله هسته ای پیشگیرانه علیه کره شمالی» است.

پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه

«سونگ» در ادامه افزود: آمریکا اکنون با ارسال مکرر زیردریایی‌ های هسته‌ ای و بمب‌ افکن‌ های هسته‌ ای راهبردی حامل سلاح‌ های اتمی در داخل و اطراف شبه جزیره کره برای اولین بار در دهه‌ های گذشته، به سوی مرحله عملی تحقق قصد شوم خود برای برانگیختن جنگ هسته‌ ای پیش می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید