ترور این وزیر ناکام ماند/تنش امنیتی در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

کدخبر: ۶۰۰۶۴۶
اقتصاد نیوز: پلیس و دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل در بیانیه مشترکی اعلام کردند که پنج نفر را به ظن برنامه ریزی برای ترور بن گویر، وزیر افراطی کابینه این رژیم بازداشت کردند.
ترور این وزیر ناکام ماند/تنش امنیتی در کابینه نتانیاهو بالا گرفت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی از خنثی سازی طرح ترور «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی کابینه این رژیم خبر داد.

در همین حال، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بازداشت  پنج نفر را در این رابطه اعلام کرد.

ساختار رژیم صهیونیستی دچار اختلافات بین صهیونیست های دینی و حریدی با صهیونیست های  سکولارها است که باعث تنش در درون کابینه نتانیاهو شده است.

در تازه ترین مورد، در پی تشدید اختلافات بین صهیونیست‌های دینی و سکولار بر چگونگی برگزاری مراسم دینی در مرکز شهر تل آویو و لجاجت بن گویربر برگزاری مراسم مشابه در همان محل مطابق خواست صهیونیست های دینی، برخی افراد نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفتند که او وبال گردن کابینه شده است.

برخی افراد نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به دعوت بن گویر برای برگزاری مراسم دینی در میدان دیزنگوف در مرکز تل آویو ابراز نگرانی شدید کردند.

دعوت بن گویر در پی آن انجام می‌شود که صهیونیست‌های دینی و سکولار روز گذشته بر سر چگونگی برگزاری مراسمی دینی در میدان دیزنگوف در تل آویو دچار اختلاف و زد و خورد با یکدیگر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز نسبت به درگیری‌ و خشونت ها در جریان برگزاری این مراسم ابراز نگرانی کرد. صهیونیست های سکولار به نحوه برگزاری آن مطابق خواست صهیونیست های دینی اعتراض کرده و گفتند که از برگزاری مراسم دینی مشابه مطابق خواست و شیوه صهیونیست های دینی در همین میدان و اماکن دیگر در اعیاد یهودی موسوم به «کیپور» ممانعت خواهند کرد.

برخی رهبران حزب لیکود و افراد نزدیک به نتانیاهو در واکنش به لجاجت بن گویر و اصرار او بر برگزاری مراسم مشابه مطابق شیوه و خواست صهیونیست های دینی در همان میدان دیزنگوف تاکید کردند که این اقدام بن‌گویر رفتاری بچگانه و او باری بر دوش کابینه است و قابل تحمل نیست.

آن‌ها اعلام کردند که هیچ کابینه‌ای نمی تواند با چنین شخصیت تحریک‌کننده‌ای برای مدت طولانی دوام بیاورد.

در سایه این اختلافات ایدئولوژیک، اختلاف های سیاسی بین ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو و ائتلاف اپوزیسیون بر سر لایحه تغییرات قضایی از ماهها پیش بالا گرفته است.

بن گویر از حامیان لایحه جنجالی تغییرات قضایی است؛ لایحه ای که بسیاری از صهیونیست ها در سراسر سرزمین های اشغالی با آن مخالف بوده و چندین هفته پی در پی در اعتراض به آن در بسیاری از شهرها تظاهرات کردند.

 
  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید