محور اصلی رایزنی السیسی و دبیر شورای امنیت روسیه

کدخبر: ۶۰۰۶۹۸
اقتصادنیوز: دبیر شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور مصر با انجام دیداری در قاهره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
محور اصلی رایزنی السیسی و دبیر شورای امنیت روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه و «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با انجام دیداری در قاهره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

المصری الیوم گزارش داد، این دیدار با حضور سامح شکری وزیر امور خارجه، سرلشکر عباس کامل رئیس اطلاعات کل، فایزه ابوالنجا مشاور رئیس جمهور مصر در امور امنیت ملی و تعدادی از مقامات ارشد روسیه برگزار شد.

پیام مهم نخست‌وزیر رومانی به «السودانی»

برپایه این گزارش، دو طرف در این دیدار راه‌های تقویت روابط میان مسکو و قاهره در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و درباره موضعات و مسائل منطقه‌ای و و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در این باره اعلام کرد که دبیر شورای امنیت روسیه سلام و قدردانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به السیسی ابلاغ و بر اهمیت تحکیم روابط دوجانبه با مصر برای روسیه در چارچوب توافقنامه همکاری و مشارکت راهبردی بین دو کشور تاکید کرد.

السیسی نیز از روند همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور، افزایش مبادلات تجاری، پروژه‌های توسعه مشترک در حال اجرا و در راس آنها ایجاد نیروگاه هسته‌ای «الضبعه» برای تولید برق تمجید کرد.

فهمی در این باره افزود: پاتروشف، السیسی را در جریان آخرین تحولات اوضاع در خصوص بحران روسیه و اوکراین و آخرین تحولات تحرکات روسیه در این زمینه در سطح بین‌المللی قرار داد.

السیسی نیز بر موضع مصر مبنی بر اهمیت اولویت دادن به راه حل‌های دیپلماتیک برای این بحران و حمایت از همه تلاش‌ها برای حل و فصل سریع آن از نظر سیاسی تأیید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید