یک مقام ارشد ارتش درگذشت

کدخبر: ۶۰۱۱۶۰
امیر سرتیپ دوم خلبان محمود ضرابی از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش و دبیر کانون خلبانان ایران، دار فانی را وداع گفت.
یک مقام ارشد ارتش درگذشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ دوم خلبان جانباز محمود ضرابی، صبح امروز شنبه ۸مهر به علت بیماری،  دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم امیرسرتیپ دوم محمود ضرابی در ۲۳ اسفند سال  ۱۳۲۵ در کرمان  متولد شد و در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و پس از طی دوره خلبانی اف ۴ در آمریکا، سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت.

وی که همزمان با آغاز دفاع مقدس، جانشین معاونت عملیات پایگاه ششم شکاری بوشهر را عهده‍دار بود، در چندین عملیات مهم برون‍مرزی همچون کمان۹۹، مروارید و نیز عملیات‍ های  فتح‍‌ المبین، بیت‍ المقدس، طریق‍ القدس و ... حضور داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان ضرابی  در سال ۱۳۶۰ اولین مرکز آموزش جنگنده اف۴ را در ایران راه اندازی کرد.

وی مسئولیت های مهمی همچون معاونت عملیات پایگاه بوشهر، فرماندهی گردان آموزشی ۶۱ پایگاه شکاری بوشهر و ۱۱ شکاری پایگاه مهرآباد را در کارنامه خود دارد و به مدت سه سال نیز به عنوان وابسته نظامی ایران در چین مشغول بوده است.

مرحوم ضرابی در سال های اخیر با راه اندازی کانون خلبانان ایران، به عنوان دبیر این کانون، تلاش های بسیاری در ثبت خاطرات خلبانان جنگ و انتقال تجربیات آنان به نسل جدید انجام داد.

مراسم تشییع آن مرحوم فردا یکشنبه ساعت ۷:۳۰ با حضور فرماندهان، مسئولان، همرزمان، خانواده معظم شهدا و ... در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید