پیام تلگرامی تهدیدآمیز مدودف خطاب به اوکراین

کدخبر: ۶۰۱۲۸۶
اقتصادنیوز: معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در کانال تلگرامی خود، نوشت: مسکو تا نابودی رژیم کی‌یف عملیات ویژه نظامی را ادامه خواهد داد.
پیام تلگرامی تهدیدآمیز مدودف خطاب به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در روز الحاق مجدد جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در کانال تلگرامی خود، نوشت: مسکو تا نابودی رژیم کی‌یف عملیات ویژه نظامی را ادامه خواهد داد و سرزمین‌های خود را آزاد خواهد کرد.

بدگمانی شدید پوتین نسبت فرماندهان ارشد ارتش

خبرگزاری تاس گزارش داد، وی با اشاره به اینکه یک سال پیش، ساکنان آن مناطق تصمیمی متحول‌کننده برای پیوستن به سرزمین مادری خود گرفتند، تاکید کرد: انتخاب آنها به نماد اتحاد مردم روسیه، قدرت اراده و عزم عظیم آنها تبدیل شد.

مدودف خاطرنشان کرد: پیروزی از آن ما خواهد بود و استان‌های روسیه افزایش خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر قانونی را امضا کرد که بر اساس آن دونتسک و لوهانسک مجدداً به روسیه الحاق شده و روز الحاق آنها به عنوان یک روز جشن ملی اعلام شده است.

بر اساس اصلاحاتی که در قانون روزهای ملی روسیه انجام شد، از این پس، روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به عنوان روز پیوستن مجدد مناطق دونتسک و لوهانسک به روسیه یک روز جشن ملی و تعطیل عمومی اعلام شده است.

سند تأسیس روز اتحاد و پیوستن مجدد روسیه با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (DPR و LPR) و همچنین اتحاد با مناطق خرسون و زاپروژیا توسط پوتین در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به مجلس سفلی این کشور ارائه شد، دومای ایالتی روسیه قانون مربوطه را در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) و شورای فدراسیون این کشور آن را در ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) تصویب کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید