اعلام نامزدی السیسی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی

کدخبر: ۶۰۱۷۷۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
اعلام نامزدی السیسی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالفتاح السیسی ضمن اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی که قرار است ما دسامبر برگزار شود، از مردم مصر خواست تا انتخابات سرشار از نشاط و تنوع سیاسی باشد.

القدس العربی گزارش داد، رئیس جمهور مصر همچنین، گفت: از همه مردم مصر می‌خواهم حتی اگر من را انتخاب نمی‌کنند، در انتخابات شرکت کنند.

هشدار سید حسن نصرالله درباره عادی سازی روابط با اسرائیل

قبل از اعلام نامزدی السیسی، هزاران نفر از هواداران وی با اتوبوس‌ها به میادین شهر قاهره هجوم آوردند و پلاکاردهایی با مضمون «آری به ثبات» در دست داشتند و تصاویر بزرگ رئیس‌جمهور مصر حتی در قایق‌های تفریحی کوچک در رود نیل آویخته شده بود.

عبدالفتاح السیسی در حالی برای سومین دوره آماده ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شده بود.

کمیسیون ملی انتخابات مصر پیش تر با اعلام جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر که در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، اعلام کرده بود که روند نام نویسی نامزدهای انتخابات از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) آغاز و تا ۱۴ همین ماه (۲۲ مهر) ادامه خواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ یکم، دوم و سوم دسامبر در خارج و ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دسامبر در داخل کشور برگزار می‌شود و در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، رای گیری مجدد در تاریخ پنجم، ششم و هفتم ژانویه ۲۰۲۴ در خارج و هشتم، نهم و دهم ژانویه در داخل کشور انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید