سال گذشته به خوبی فهمیدیم ایران حرم است

کدخبر: ۶۰۱۸۳۳
اقتصادنیوز: فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: سال گذشته به خوبی فهمیدیم ایران حرم است. در طول این 45 سال دشمن روز به روز شکست‌ها را تجربه کرده و مردم ما روز به روز پیشرفت داشته و ایستادگی کرده است.
سال گذشته به خوبی فهمیدیم ایران حرم است

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، یادواره 300 شهید گرانقدر حوزه مقاومت بسیج 137 رمضان شب گذشته(دوشنبه 10 مهر ماه) با حضور رزمندگان، خانواده شهدا و بسیجیان در حسینیه جماران برگزار شد.

حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ طی سخنانی در این مراسم گفت: شهدای مدافع امنیتی که سال گذشته در برابر فتنه عظیم جهانی مقابل ایران اسلامی دفاع کردند، دفاع از حرم و جمهوری اسلامی بود. درست است که می‌گویم هشت سال دفاع مقدس اما حقیقتا 45 سال است که در دفاع مقدس به سر می‌بریم و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تأکید کرد: دورانی که ما زندگی می‌کنیم در واقع فضایی بین مبعث و ظهور است و در این بین حوادث عجیب و بزرگی مثل غدیر و عاشورا را شاهد بوده‌ایم. فضایی که قرار داریم بنا بر روایت خیلی از عزیزان نزدیک ظهور است و به تعبیر برخی بزرگان از جمله مرحوم علامه حسن‌زاده در دوران ظهور هستیم. ما در این دوران از ابتدای پیروزی انقلاب تا ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) دوران دفاع مقدس را سپری می‌کنیم.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند اولا باید بدانیم از چه چیزی دفاع کردیم که آن تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی است؛ بعد دیگر این بود که دفاع در مقابل چه کسانی انجام شد که دفاع در مقابل همه جهانیان بود‌. یک جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی بود و بالغ بر 70 کشور تمام قد در کنار صدام در برابر انقلاب اسلامی ایستادند، بعد سوم از نظر رهبری این است که چه کسانی دفاع کردند که دفاع‌کنندگان در واقع همه مردم کشور اعم از زن و مرد تمام نقاط کشور بودند و از نظر رهبر انقلاب در راس این دفاع حضرت امام قرار داشت.

سردار حسن‌زاده گفت: بعد چهارم از نظر رهبر انقلاب دستاوردهای دفاع مقدس است که مهمترین آن این است که ملتی که به آن القا شده بود که نمی‌تواند و اراده و توانی از خود ندارد به واسطه دفاع مقدس خود را شناخت و فهمید که می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ بایستد و آن‌ها را به زانو در بیاورد و اکنون فرهنگ مقاومت و ما می‌توانیم دستاورد دفاع مقدس است.

وی افزود: اینکه امروز مردم یمن اراده خود را به دشمن تحمیل می‌کند الگوی خود را از دفاع مقدس گرفته است و در طول این 45 سال بعد از انقلاب هیچ زمانی نبوده که دشمن علیه ما توطئه و تهدید نداشته باشد. در سال گذشته و در جریان فتنه جهانی علیه انقلاب تمام آن چهار بعد مربوط به دفاع مقدس وجود داشت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته دفاع‌کنندگان همه مردم ایران بودند، ادامه داد: اولین و مهمترین و بزرگترین اقدام مردم در سال گذشته شرکت در جهاد کبیر یعنی نه گفتن به خواست دشمن بود و این تصمیم در عین مشکلاتی بود که مردم دچار آن هستند. سال گذشته به خوبی فهمیدیم ایران حرم است. در طول این 45 سال دشمن روز به روز شکست‌ها را تجربه کرده و مردم ما روز به روز پیشرفت داشته و ایستادگی کرده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: چالش ۴۵ سال گذشته، چالش آمریکا با ما، ممانعت از این بود که کسی سیم خاردار و سلاح سبک به کشور ما نفروشد و امروز چالش آن‌ها با ما این است که ایران اسلامی موشک‌های نقطه زن با برد ۲۰۰ متر را در اختیار دیگران قرار ندهیم.

حسن‌زاده ادامه داد: دشمن از روز اول انقلاب پی در پی حادثه آفریده و بحران ایجاد کرده است؛ آن‌ها تا سال گذشته تصور براندازی و نابودی انقلاب اسلامی را داشتند اما از سال گذشته بر اساس اسنادی که از آنها فاش شده فهمیدند که باید تمام تلاششان را بکنند که خودشان از بین نروند‌ و همه این دستاوردها به برکت خون شهدا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید