هشدار صریح رئیس جمهور آذربایجان به فرانسه

کدخبر: ۶۰۲۷۳۸
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با رئیس شورای اروپا نسبت به تسلیح ارمنستان از سوی فرانسه هشدار داد.
هشدار صریح رئیس جمهور آذربایجان به فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در گفت‌و‌گو با رئیس شورای اروپا به نسبت به ارسال سلاح از فرانسه به ارمنستان هشدار داد.

 به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گوی تلفنی با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا گفت که ار رسال سلاح به ارمنستان از سوی فرانسه در خدمت صلح نیست، بلکه یک رویارویی جدید است.

علی اف گفت:«اگر درگیری جدیدی در منطقه رخ دهد، فرانسه مقصر خواهد بود.»

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است.

در دور جدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، جمهوری آذربایجان اخیراً یک عملیات برق آسای در قره باغ کوهستانی انجام داد که آن‌ را «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» با هدف احیای نظم قانون اساسی توصیف کرد.

ایروان این اقدام جمهوری آذربایجان را یک تهاجم توصیف کرد و گفت که هیچ یگان نظامی در قره‌باغ ندارد. یک روز پس از آن، با میانجیگری حافظان صلح روسیه، توافقی برای آتش‌بس حاصل شد که در بین شروط آتش‌بس می‌توان به خلع سلاح نیروهای ارامنه و خروج تجهیزات سنگین از قره‌باغ کوهستانی اشاره کرد.

 در روزهای گذشته، یک مقام ارمنستانی از مذاکرات با فرانسه برای تقویت سامانه‌های پدافندی این کشور خبر داد.«آرمن خاچاطریان» یکی از مقامات دفاعی ارمنستان گفت، توافق آتی بین ارمنستان و فرانسه بر همکاری نظامی،فنی متمرکز است و به جای تشکیل یک اتحاد نظامی، بر کسب تجهیزات نظامی متمرکز است.این مقام ارمنستانی تشکیل ائتلاف نظامی با فرانسه را رد کرد.

خاچاطریان در مورد نوع تسلیحاتی که ارمنستان انتظار دریافت آن را دارد، افزود که مذاکرات با فرانسه جهت دستیابی به سامانه‌های جدید پدافند هوایی است. وی بر اهمیت سلاح‌های دفاعی و لزوم آموزش افسران در موسسات آموزشی نظامی تاکید کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید