قالیباف تذکر داد/ کمیسیون تلفیق سریعتر مواد ارجاعی برنامه هفتم تعیین تکلیف کند

کدخبر: ۶۰۲۷۶۹
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری با اشاره به ارجاع مواد متعددی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق گفت: انتظار می‌رود کمیسیون تلفیق ایرادات مدنظر صحن در مواد ارجاعی از لایحه برنامه هفتم توسعه را عینا لحاظ کرده و هرچه سریع‌تر مواد ارجاعی را تعیین تکلیف کند.
قالیباف تذکر داد/ کمیسیون تلفیق سریعتر مواد ارجاعی برنامه هفتم تعیین تکلیف کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: با توجه به روندی که اکنون لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی طی می‌کند بهتر بود که از همان ابتدا کلیات لایحه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دادیم. اکنون مواد مهمی از لایحه نظیر همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارکنان و سایر مفاد مهم مرتبا به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود. آیا این در شأن مجلس است؟

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر با توجه به اهمیت تخصیص دو میلیون تن قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی و مسائل جاده‌ای از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم تا در بین بررسی برنامه هفتم توسعه، مصوبه مجلس در خصوص تخصیص قیر در دستور کار قرار گیرد و با یک رای‌گیری برای تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی به سرانجام برسد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی بیان کرد: تذکر شما در خصوص ارجاع متعدد مواد لایحه به کمیسیون تلفیق وارد است، بنده از اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا دارم تا همراهی لازم را داشته باشند موضوعات مورد بحث در صحن و نظرات و اشکالاتی که به مواد وارد می‌شود کاملا شفاف است، بنده خواهش می‌کنم بلافاصله کمیسیون تلفیق جلسات را برگزار کند و هر روز اصلاح مدنظر صحن را در لایحه لحاظ کند.

رئیس مجلس ادامه داد: آیین‌نامه داخلی به ما این اجازه را نمی‌دهد و گرنه این اصلاح را در صحن انجام می‌دادیم اگر بنا باشد دوباره در یک مسیر کارشناسی مانند دور اول مواد الحاقی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد وقت زیادی می‌خواهد و بنده تقاضا دارم که اعضای کمیسیون تلفیق ایرادات مدنظر صحن را عینا لحاظ کنند و سریع‌تر مواد را به صحن بیاورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید