پس‌لرزه‌های حمله حماس؛ تعطیلی میدان گازی تمار توسط اسرائیل

کدخبر: ۶۰۳۲۱۲
اقتصادنیوز: به دلیل نگرانی‌های امنیتی اسرائیل میدان گازی «تمار» را تعطیل کرد.
پس‌لرزه‌های حمله حماس؛ تعطیلی  میدان گازی تمار توسط اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسرائیل دستور بستن میدان گازی «تمار» که توسط شرکت «شورون» اداره می‌شود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» صادر کرده است. شرکت «شورون» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت اصلی ما سلامت و ایمنی کارکنان، محیط زیست و امکاناتمان است.»

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در این بیانیه همچنین آمده است، علی‌رغم بستن میدان گازی تمار، اما از میدان گازی دیگر؛ یعنی « لویاتان» به مشتری‌ها خدمات ارائه می‌شود.

پس از برنامه‌ریزی مصر برای ازسرگیری صادرات گاز طبیعی مایع، بسته شدن میدان گازی «تمار» ممکن است منجر به کاهش یا حتی تاخیر در این صادرات شود.

اکتشافات گاز در اراضی اشغالی طی دو دهه گذشته منجر شده است که رژیم صهیونیستی تبدیل به صادرکننده سوخت‌های آبی شود و بخشی از منابع انرژی به مصر و اروپا برود.

در اوت گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که گاز بیشتری را از میدان «تمار» به مصر صادر خواهد کرد، اما این برنامه‌ریزی با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اعلام آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از روز شنبه، ممکن است اجرایی نشوند.

میدان «تمار» در ۲۴ کیلومتری غرب «عسقلان» واقع در شمال نوار غزه واقع شده و گاز از ۶ چاه استخراج می‌شود و از هریک از آنها حدود ۷.۱ تا ۸.۵ متر مکعب روزانه گاز تولید می‌شود.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید