ارمنستان قهر کرد!/ پاشینیان دیدار با علی‌اف را بایکوت کرد

کدخبر: ۶۰۳۲۶۸
اقتصادنیوز: ​نخست‌وزیر ارمنستان بعد از رد پیشنهاد دیدار سه‌جانبه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک از سوی وزیر خارجه این کشور، اعلام کرد که در این رویداد شرکت نمی‌کند.
ارمنستان قهر کرد!/ پاشینیان دیدار با علی‌اف را بایکوت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع که قرار است در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند. 

براساس اعلام خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، او در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور قرقیزستان گفت نمی‌تواند در این رویداد شرکت کند.

پیش‌تر، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از شرکت در نشست شورای وزرای خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع که ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در بیشکک برگزار خواهد شد، امتناع کرد. معاون وزیر خارجه ارمنستان در این رویداد به نمایندگی از کشورش حضور خواهد داشت.

«میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه دوشنبه گفت مسکو در حال بررسی امکان انجام مذاکرات با حضور وزیر خارجه روسیه و وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در بیشکک پایتخت قرقیزستان است.

این مقام روس گفت: «گفت‌وگو بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره  طیف کاملی از موضوعات حل و فصل مناقشه باکو و ایروان هرگز قطع نشده و امیدواریم این تماس‌ها ادامه یابد». وی افزود: طرف آذربایجانی قبلاً موافقت خود را اعلام کرده، انتظار داریم طرف ارمنستانی هم با مسؤولیت کامل به این موضوع بپردازد و با حضور در مذاکرات موافقت کند. 

در دور جدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، جمهوری آذربایجان عملیات برق آسایی در قره‌باغ کوهستانی انجام داد که آن‌ را «اقدامات ضدتروریستی با هدف احیای نظم قانون اساسی» توصیف کرد. در پی این عملیات جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان شنبه در تماس با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره وضعیت ایجاد شده پس از اسکان اجباری ارامنه قره‌باغ گفت‌وگو کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید