پاشینیان به پوتین تبریک گفت/بررسی آخرین اتفاقات قره‌باغ

کدخبر: ۶۰۲۶۱۹
اقتصادنیوز: نخست وزیر ارمنستان همزمان با ارسال پیام تبریک تولد به پوتین، با او درمورد آخرین تحولات قره باغ به گفت‌وگو پرداخت.
پاشینیان به پوتین تبریک گفت/بررسی آخرین اتفاقات قره‌باغ

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نخست وزیر ارمنستان، روز شنبه  به مناسبت تولد رئیس جمهور روسیه، به او تبریک گفت و با او در زمینه مسائل روز منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

واکنش سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی به عملیات طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» دفتر نخست وزیری ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره عملیات طوفان الاقصی

بر اساس این گزارش، طرفین درباره وضعیت ایجاد شده پس از اسکان اجباری ارامنه قره باغ و شماری از موضوعات در دستور کار دوجانبه گفت‌وگو کردند. پاشینیان، همچنین تولد رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت.

«الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز در تماس تلفنی امروز با همتای روس خود، تولد او را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت‌های جدید در فعالیت‌های دولتی و همچنین آرزوی سلامتی کرد.

جمهوری آذربایجان، «ولادیمیر پوتین» از علی‌اف به خاطر توجه و تبریکش تشکر کرد. دو طرف همچنین بر توسعه موفق روابط دوستانه دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید و درباره چشم‌انداز همکاری و تماس‌های جدید رایزنی کردند.

در روزهای گذشته و در پی عملیات نظامی برق‌آسای جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ ، باکو توانست کنترل این منطقه را به طور کامل به دست بگیرد. بخش زیادی از جمعیت ارمنی‌تبار که در جمهوری خودخوانده قره‌باغ ساکن بودند بعد از حمله جمهوری آذربایجان از این منطقه به ارمنستان گریختند. جمهوری خودخوانده قره‌باغ نیز اعلام انحلال کرد.

روسیه از زمان خاتمه جنگ دوم قره باغ برای تنش زدایی در قفقاز جنوبی بین این دو کشور همسایه تلاش کرد. نیروهای روسیه در قالب صلح‌بان اینک در مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید