پوتین منتقد جنگ شد!/ جنگ اسرائیل در غزه نشانه شکست آمریکاست

کدخبر: ۶۰۳۲۹۶
اقتصادنیوز:رئیس جمهور روسیه که کشورش ماه هاست درگیر جنگ با اوکراین است، اعلام کرد: جنگی که اکنون میان جنبش حماس و اسراییل در جریان است مثالی روشن از شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود.
پوتین منتقد جنگ شد!/ جنگ اسرائیل در غزه نشانه شکست آمریکاست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از زمان آغاز جنگ میان محور مقاومت فلسطین و اشغالگران رژیم صهیونیستی، کشور‌های عربی کوشیده اند با نزدیکی به روسیه از این کشور بخواهند در این زمینه میانجیگری کند. از سفر احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب به مسکو تا سفر برنامه ریزی شده نخست وزیر عراق برای دیدار با مقامات روسی در کاخ کرملین از جمله این موارد بوده است. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد جنگی که اکنون میان جنبش حماس و اسراییل در جریان است مثالی روشن از شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه محسوب می‌شود. 

وی افزود: آمریکا نگرانی پیرامون این موضوع ندارد که صلح و توافقی قابل قبول میان طرفین پیدا کند بلکه برعکس، واشنگتن به دنبال آن است که عقاید و نظرات خود را درباره چگونگی این موضوع مطرح و آن را به طرفین تحمیل کند. 

پوتین در ادامه با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا، خاطر نشان کرد: حقیقت این است که واشنگتن نتوانسته است منافع بنیادین مردم فلسطین را در نظر بگیرد. این کشور همچنین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پیرامون تشکیل دو دولت شامل کشور مستقل فلسطین را اجرایی نکرده است. 

روسیه یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه به حساب می‌آید و طی روز‌های اخیر آمادگی خود را برای میانجیگری برای پایان بخشیدن به جنگ میان طرف‌های مخاصمه اعلام کرده است. 

در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی است مسکو از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه سود می‌برد، زیرا با شعله ور شدن جنگ میان فلسطینی‌ها و اسراییل، توجه غرب از جنگ اوکراین به سمت خاورمیانه تغییر می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید