تل‌آویو نگران شد/ تحرکات مشکوک لبنان و سوریه در مرز اسرائیل

کدخبر: ۶۰۳۲۶۹
اقتصادنیوز: همزمان با شدت گرفتن جنگ در غزه، از جبهه جولان (سوریه) و مزارع شبعا (لبنان) اخباری نگران‌کننده برای تل‌آویو مخابره می‌شود.
تل‌آویو نگران شد/ تحرکات مشکوک لبنان و سوریه در مرز اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های اسرائیلی عصر امروز سه شنبه گزارشهای متعددی از تحرکات مشکوک در مرزهای شمالی فلسطین خبر دادند که سبب نگرانی دیوانه‌کننده‌ای برای جبهه داخلی اسرائیل است.

حاشیه سازی جدید ماکرون علیه ایران/ دنبال نقش ایران در جنگ اسرائیل هستیم

این نگرانی به قدری است که فرماندهی جبهه داخلی مکررا ساکنان را به رفتن به پناهگاه یا ماندن در آن توصیه می‌کند.

اسرائیل دولت اضطراری تشکیل ‌می‌دهد+جزئیات مهم

این رسانه‌ها گزارش کردند، یک تحرک امنیتی مشکوک در جولان و در بخش جنوب شرقی لبنان دیده شده است لذا به سکنه گفته شد که به پناهگاه بروند.

این رسانه‌ها گفتند، در مزارع شبعا نیز تحرکات مشکوک با هدف نفوذ به مرزهای شمالی (فلسطین) گزارش شده لذا فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل از سکنه خواسته که در پناهگاه بمانند.

رادیو اسرائیل هم گزارش کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از ورود یک پهپاد مجهول الهویه به آسمان جولان (در مرز با سوریه) و منطقه الجلیل عُلیا است. 

فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای از ساکنان خواست، برای مدت ۷۲ ساعت غذای خشک و آب کافی ذخیره کنند. 

در حالی که اسرائیل از روز شنبه در جبهه جنوبی با غزه بشدت غافلگیر شده و تاکنون بنا بر اعلام رسمی حدود هزار نفر کشته و نزدیک به سه هزار نفر مجروح داده، بشدت نگران باز شدن جبهه درگیری جدیدی در مرز شمالی است؛ جایی که حزب الله لبنان مترصد هر گونه خطای راهبردی تل آویو است. 

در همین راستا، امروز، سرلشگر عباس ابراهیم مدیر کل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان به رادیو مونته کارلو گفت، محور مقاومت تصمیم راهبردی خود را گرفته. بر اساس این تصمیم، اجازه نخواهند داد، حماس شکست بخورد و اجازه نمی‌دهند اسرائیلیها وارد نوار غزه شوند. این خط قرمزی است که قابل چانه زدن نیست. اگر این خط قرمز زیر پا گذاشته شود، همه جبهه‌های محور... در این نبرد، وارد خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید