اسرائیل دولت اضطراری تشکیل ‌می‌دهد+جزئیات مهم

کدخبر: ۶۰۳۲۵۸
اقتصادنیوز: سران احزاب ائتلاف حاکم اسرائیل حمایت خود را از تشکیل یک دولت اضطراری و دادن مجوز به نتانیاهو برای تشکیل دولت اضطراری اعلام کرده‌اند.
اسرائیل دولت اضطراری تشکیل ‌می‌دهد+جزئیات مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رادیو کان امروز (سه شنبه) گزارش کرد:‌ رهبران احزاب ائتلاف حاکم در سرزمین‌های اشغالی حمایت خودشان را از تشکیل یک دولت اضطراری و دادن مجوز برای تشکیل چنین دولتی اعلام کرده‌اند.

فوری/حماس تکلیف اسرای اسرائیلی را روشن کرد!

روز دوشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از اپوزیسیون خواسته بود تا یک دولت اضطراری بدون هیچ پیش شرطی تشکیل شود.

حادثه امنیتی در اسرائیل/ تل‌آویو فرمان اضطرار صادر کرد

لیکود اعلام کرده است که اعضای حزب حاکم به نتانیاهو اجازه تشکیل یک «کابینه اضطراری» را داده‌اند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» دوشنبه در این باره اعلام کرده بود، نمایندگان بنیامین نتانیاهو، و بنی گانتس، رهبر حزب اپوزیسیون «اردوگاه رسمی» قرار است برای بررسی امکان تشکیل «کابینه جنگ» با مشارکت مخالفان با یکدیگر دیدار کنند.

این روزنامه به نقل از گانتس نوشت: ما آماده پیوستن به نبرد، بحث درباره پیوستن اردوگاه رسمی به کابینه هستیم و امیدواریم که سایر احزاب مخالف کابینه نیز مشارکت داشته باشند. هدف از این امر تشکیل یک کابینه جنگ است که امور را مدیریت کرده و میدان نبرد علیه غزه را رهبری کند.

یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که از تشکیل کابینه اضطراری حمایت خواهد کرد. لاپید در این باره گفته بود: اکنون در مورد اینکه چه کسی را باید مقصر بدانیم یا اینکه چرا غافلگیر شدیم بحث نمی‌کنم، چراکه برهه فعلی زمان مناسبی برای این کار نیست.

آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل بیت‌نو» نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این کابینه اعلام و تاکید کرد که «اگر نتانیاهو اعلام کند هدف جنگ نابود کردن حماس است به چنین کابینه‌ای ملحق خواهد شد.»

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل نیز اعلام کرد، تا زمانی که هدف «شکست دادن جنبش حماس» باشد، از ورود به یک کابینه اضطراری حمایت خواهد کرد.

این تصمیم پس از ان اتخاذ شده است که فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های اسرائیلی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای اسرائیلی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و اسرائیلی‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید