واکنش کاخ سفید به شایعات علیه ایران/ آمریکا به دنبال اثبات ادعای نقش ایران در حملات حماس

کدخبر: ۶۰۳۵۱۸
اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفیداظهار کرده است که ما هیچ مدرکی ندیده‌ایم که نشان دهد ایران در برنامه‌ریزی حملات بسیار پیچیده حماس، تامین منابع و آموزش در حملات اخیر نقش داشته است.
واکنش کاخ سفید به شایعات علیه ایران/ آمریکا به دنبال اثبات ادعای نقش ایران در حملات حماس

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا،جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره ادعاها در خصوص نقش ایران در برنامه ریزی، تامین منابع و آموزش حماس برای انجام عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی افزود: ما می دانیم که ایران از حماس حمایت کرده است. حماس در میان گروه هایی قرار دارد که بیشترین تحریم ها در جهان علیه آن وضع شده است.

شوک بزرگ حماس به اسرائیل/ شکاف در تل‌آویو؛ برنامه‌ریزی پنهانی در غزه + فیلم

کربی با اذعان به تحریمهای یکجانبه واشنگتن علیه ایران گفت: در ابتدای دولت جاری آمریکا ما ۴۰۰ نهاد ایرانی را تحریم کردیم و ۴۰ رژیم مختلف تحریم علیه ایران وضع شده است که ۳۰ رژیم تنها در سال گذشته بوده است. ما به دلیل تهدید ایران برای کشتیرانی حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس را افزایش داده ایم و به دلیل حمایت ایران از روسیه تحریک های بیشتری علیه آن وضع کرده ایم.

فوری/ جنایت هولناک در غرب غزه/ سازمان ملل برای جنگ حماس و اسرائیل فراخوان اضطراری صادر کرد+ فیلم

این مقام کاخ سفید با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن افزود: هیچکس اقدامات بی ثبات کننده ایران را فراموش نمی کند. ما می دانیم که ایران به مدت طولانی به حماس کمک کرده است. اگر حمایت های ایران نبود، حماس نمی توانست فعالیتی داشته باشد اما ما هیچ مدرکی ندیده ایم که نشان دهد ایران در برنامه ریزی حملات بسیار پیچیده حماس، تامین منابع و آموزش در حملات اخیر نقش داشته است.

شوک جدید به ایران/ 6 میلیارد دلار ایران دوباره بلوکه می‌شود؟

کربی در ادامه توضیح داد: منظور ما از نقش مستقیم ایران در حملات، دستیابی به هرگونه اطلاعاتی است که نشان دهند ایران این حملات را هدایت و رهبری کرده است. ما هنوز اطلاعاتی نداریم که نشان دهد آنها از زمان دقیق و نحوه عملیات حماس خبر داشته اند یا از آن حمایت مالی کرده اند. ما به بررسی جریان اطلاعات ادامه خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید