واکنش تند حماس به اظهارات اخیر بایدن

کدخبر: ۶۰۳۳۲۳
حماس اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، محکوم کرد.
واکنش تند حماس به اظهارات اخیر بایدن

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل  از خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: حماس اظهارات تحریک‌ آمیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا همزمان با ادامه جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی را محکوم کرده و این اظهارات را تلاشی در جهت سرپوش نهادن بر جنایات و تروریسم دولت صهیونیستی که ملت فلسطین را به خاک و خون کشیده است، می‌دانیم چرا که او هیچ اشاره‌ای به جنایات نیروهای اسرائیلی علیه ملت فلسطین در مقابل دیدگان جهانیان نکرد.

حماس افزوده است: سخنان بایدن مملو از مغلطه‌های سیاسی و حقوقی از طریق جانبداری علنی از شنیع‌ترین اشغالگری نژادپرستانه در منطقه خاورمیانه و نشان دادن چراغ سبز برای ادامه جنایات علیه زنان، کودکان و سالخوردگان و اعمال مجازات‌های دسته‌جمعی بر بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه بود که این نقض صریح عرف و معاهدات بین‌المللی است که این کشور مدعی پایبندی به آن است.

این گروه مقاومت افزوده است: حماس جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین است که در سرزمین‌های اشغالی علیه یک رژیم اشغالگر جنایتکار می‌جنگد و از ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن دفاع می‌کند و عملیات طوفان الاقصی اقدامی در جهت دفاع از ملت فلسطین، مسجد الاقصی و اسرا و توقف جنایات و اشغالگری دشمن و پایان دادن به محاصره غزه است.

در پایان این بیانیه آمده است: از دولت آمریکا می‌خواهیم در موضع خود بازنگری کرده و سیاست‌های دوگانه خود در رابطه با اشغالگری رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد و ما بر حق ملت فلسطین در زمینه دفاع از خود، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی‌اش و در راس آن مسجد مبارک الاقصی تا تحقق تمامی خواسته‌ها و آرزوهای خویش در زمینه آزادی، بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید می‌کنیم.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید