فوری/ جنایت هولناک در غرب غزه/ سازمان ملل برای جنگ حماس و اسرائیل فراخوان اضطراری صادر کرد+ فیلم

کدخبر: ۶۰۳۵۴۶
اقتصادنیوز: ​شورای امنیت سازمان ملل با توجه به جنگ بین اسرائیل و حماس روز جمعه نشست برگزار می‌کند.
فوری/ جنایت هولناک در غرب غزه/ سازمان ملل برای جنگ حماس و اسرائیل فراخوان اضطراری صادر کرد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، منابع شورای امنیت اعلام کردند که این شورا در سازمان ملل روز جمعه نشستی را به دلیل تشدید تنش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند.

براساس گزارش آر تی، این نشست به طور کلی به وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین اختصاص دارد.  استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که بیش از هزار واحد مسکونی در نوار غزه به طور کامل تخریب شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی دیگر به شدت آسیب دیده و دیگر قابل سکونت نیستند.۱۲۶۳۰ واحد دیگر نیز به میزان کمتری آسیب دیدند.

 عملیات «طوفان الاقصی» که توسط نیروی‌های مقاومت در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شد، در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و گسترش منطقه هدف قرار دادن جنوب لبنان و نزدیک مرز مصر، وارد پنجمین روز خود شد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه به یک هزار و ۲۰۰ نفر خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری، کشتار فلسطینیان در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه تصویری دردناک از جنگ اسرائیل به تصویر کشیده است و این منابع خبری از اقدام نظامی اسرائیل در غزه به عنوان نسل‌کشی یاد کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید