حمایت دانشجویان بروکلین آمریکا از فلسطین + فیلم

کدخبر: ۶۰۳۶۵۷
اقتصادنیوز: گروهی از دانشجویان کالج بروکلین در شهر نیویورک آمریکا عصر روز گذشته در حمایت از مردم فلسطین گرد هم آمدند.
حمایت دانشجویان بروکلین آمریکا از فلسطین + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این گردهمایی که توسط گروهی از دانشجویان کالج بروکلین برای حمایت از آزادی فلسطین برنامه‌ریزی شده بود با حضور گسترده نیروهای پلیس برگزار شد.

سازمان‌دهندگان دانشجویی این گردهمایی در پستی اینستاگرامی نوشتند: به ما در خیابان‌ها و دانشگاه‌های ما بپیوندید تا یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم، مقاومت فلسطین را اعتلا دهیم و به صهیونیست‌ها بفهمانیم که نیویورک از آزادی و بازگشت فلسطین حمایت می‌کند. حاضران در این گردهمایی با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکارد، فریاد «از نیویورک تا فلسطین اشغال جرم است» را سر دادند. پلیس نیویورک درباره این گردهمایی که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، هیچ حادثه‌ای را گزارش نکرد.

میشل اندرسون رئیس کالج بروکلین نیز گفت که این گردهمایی در ابتدا در محوطه دانشگاه برنامه‌ریزی شده بود اما به خارج از محوطه دانشگاه و به پیاده رو خیابان بدفورد نیز منتقل شد.

در فرانسه نیز با وجود اینکه جرالد دارونین وزیر کشور پیشتر گردهمایی یا راهپیمایی طرفداران فلسطین را ممنوع اعلام کرده و گفته بود که این رویدادها احتمالاً موجب اخلال در نظم عمومی خواهد شد، روز پنجشنبه مردم در شهرهای پاریس و لیون در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خیابان‌ها آمدند.

همچنین شماری از مردم مسکو هم در پی وقایع اخیر در فلسطین و به شهادت رسیدن غیرنظامیان در بمباران‌های رژیم صهیونیستی، تاج گل و پیام همدردی به سفارت فلسطین در روسیه اهدا کردند.

در این اقدام که در رسانه‌های روس از جمله خبرگزاری اسپوتنیک نیز بازتاب داشته است، برخی از شهروندان مسکو، با اهدای اسباب‌بازی با کودکان غزه به ابراز همدردی پرداخته‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید