تظاهرات حامیان حماس در لندن

کدخبر: ۶۰۳۹۰۳
اقتصادنیوز: هزاران نفر مردم انگلیس امروز شنبه به رغم هشدار مقام‌های دولت لندن برای برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی، در لندن تجمع کرده و با سردادن فریاد آزادی فلسطین خواستار توقف جنایات رژیم اسرائیل شدند.
تظاهرات حامیان حماس در لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس امروز شنبه به رغم هشدار مقام‌های دولت لندن برای برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی، در قلب لندن تجمع کرده و با سردادن فریاد آزادی فلسطین خواستار توقف جنایات رژیم اسرائیل شدند.

شرکت کنندگان از اقوام و ملیت‌های مختلف در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با حمل پرچم‌ فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی در قلب لندن تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

افراد حاضر در این تجمع که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، خواستار پایان دادن به اشغال‌گری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین و همچنین توقف حمایت دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

تداوم بمباران محله‌های مسکونی غزه توسط اسرائیل/ تلاش برای بیرون کشیدن اجساد ادامه دارد

«خالد» یکی از شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که پرچم فلسطین را بر دوش خود انداخته بود به خبرنگار ایرنا گفت: من اینجا آمده‌ام تا از برادران و خواهرانم در فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی کشته می‌شود حمایت و تاکید کنم که آن‌ها حق دارند از خود در برابر جنایات صهیونیست‌ها حمایت کنند.

وی افزود: می‌دانم که دولت لندن حمایت از حماس و اهتزاز پرچم فلسطین را ممنوع کرده اما واقعیت این نیست. آن‌ها تلاش می‌کند تا فلسطینیان را از وضعی که اسرائیل تحمیل کرده نجات دهند.

گفتنی است که دولت انگلیس سال ۲۰۲۱ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور قرار داد و در جریان عملیات موسوم به طوفان الاقصی نیز ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است.

در همین پیوند سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس قوانین برگزاری تجمعات ضد صهیونیستی در جزیره را سختگیرانه‌تر کرده و به افسران ارشد پلیس دستور داده که با هرگونه حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین برخورد کنند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس نیز طی اظهاراتی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از عملیات نیروهای مقاومت است، با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست و این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که در خانه بمانند.

با این حال امروز (شنبه) موجی گسترده‌ای از طرفداران فلسطین به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را نسبت به حمایت دولت‌های غربی از رژیم جنایتکار صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

«خالد» به خبرنگار ایرنا گفت: از رفتار دولت انگلیس بسیار متاسفم. چطور اوکراین قربانی تهاجم روسیه است اما مردم فلسطین که برای دفاع از خود مبارزه می‌کنند تروریست؟ فلسطینییان هم درحال دفاع از خود هستند و اگر بخواهند جلوی جنایات اسرائیل را بگیرند دقیقا همین‌کاری را می‌کنند که هم‌اکنون جریان دارد.

وی ادامه داد: اسم این تروریسم نیست. تاریخ نشان داده که اسرائیل زبان گفت‌وگو نمی‌فهمد و دست‌یابی به صلح فقط از مسیر نابودی اسرائیل می‌گذرد.

به گزارش ایرنا، این دومین تجمع ضد صهیونیستی در لندن از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است. دوشنبه شب گذشته نیز صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش برای حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی و آنچه تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از تشدید تنش خوانده، دستور اعزام ناوجنگی و هواپیمای جاسوسی به شرق مدیترانه را صادر کرد.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن به شهادت رسیده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی