درخواست فوری مقتدی صدر از ایران و عربستان

کدخبر: ۶۰۳۷۰۶
اقتصادنیوز: رهبر جریان صدر عراق از تمام کشورهای عربی و اسلامی و در راس آن‌ها ایران و عربستان خواست که از مردم غزه حمایت کنند.
درخواست فوری مقتدی صدر از ایران و عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در اظهاراتی درمورد نبرد «طوفان الاقصی» گفت که «ما آماده کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه هستیم».

صدر تاکید کرد که تمام کشورهای عربی و اسلامی و در راس آن‌ها ایران و عربستان از غزه حمایت کنند.

در پی عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین که از روز شنبه آغاز شده است، طبق اعتراف رسانه‌های عبری، تاکنون حدود ۱۰۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و شمار زیادی هم به اسارت گرفته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی نیز در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و در پی این حملات حدود ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه گفت: «ما منتظر سقوط بت آمریکایی و صهیونیستی و همچنین پایان پیر سالخورده جو بایدن هستیم. جهاد علیه دشمن صهیونیستی عزت و شرافت است».

سید مقتدی صدر همچنین با انتقاد از برخی کشورهای عربی که از فلسطین حمایت نمی‌کنند، گفت: «ننگ بر برخی حکام عرب که از مسئله فلسطین حمایت نمی‌کنند».

صدر در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به محاصره همه‌جانبه نوار غزه از جمله بستن آب به روی ساکنان آن گفت: «ما آماده هستیم از طریق سوریه یا مصر به نوار غزه که اکنون محاصره شده، آب برسانیم».

او با اشاره به دوگانگی در مواضع سیاسی آمریکا و غربی‌ها از جمله فرانسه و آلمان، گفت که آن‌ها به بهانه ظلم ستیزی از اوکراین و برخی گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند اما از انقلابی‌هایی که از سرزمین و مقدسات خود دفاع می‌کنند، حمایت نمی‌کنند.

رهبر جریان صدر تاکید کرد که از دیگر نشانه‌های دوگانگی غربی‌ها در مواضع خود این است که آن‌ها به نام دین از خانه عنکبوت رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند و با حمایت از همجنسگرایان با دیگر ادیان الهی دشمنی می‌کنند؛ «پس ننگ بر این آزادی و دموکراسی جعلی شما که علیه مظلومان جهان است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید