تهدیدهای تازه علیه اسرائیل/ روابط تل‌آویو با این کشور در آستانه فروپاشی!

کدخبر: ۶۰۴۱۷۲
اقتصادنیوز: رییس جمهوری کلمبیا تهدید کرد که در صورت نیاز رابطه خود را اسرائیل قطع خواهد کرد.
تهدیدهای تازه علیه اسرائیل/ روابط تل‌آویو با این کشور در آستانه فروپاشی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گوستاوو پدرو رئیس جمهوری کلمبیا اظهار کرد: اگر مجبور شویم که روابط با اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: ما کشتار دسته‌جمعی را تأیید نمی‌کنم.

این اظهارات به دنبال آن صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی صادرات سلاح به کلمبیا را متوقف کرد. ایلی کوهن وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با اعلام این خبر گفت که این رژیم صادرات تجهیزات نظامی به کلمبیا را به خاطر آنچه وی سخنان ضد اسرائیلی رئیس جمهوری کلمبیا خواند، متوقف کرده است.

رئیس جمهوری کلمبیا هفته گذشته نیز محاصره نوار غزه توسط صهیونیست‌ها را با اقدامات نازی‌ها مقایسه و بر جلوگیری از بازگشت نازیسم تاکید کرد.

پدرو این سخنان را پس از آن گفت که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اهانت به فلسطینی‌ها از «محاصره کامل» نوار غزه خبر داد،

رئیس جمهوری کلمبیا دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این چیزی است که نازی‌ها درباره یهودیان می گفتند. وی افزود که اظهارات گالانت مصداق «نفرت‌پراکنی» است و اگر ادامه پیدا کند «هولوکاست دیگری رقم می‌زند.» رئیس جمهوری کلمبیا گفت: مردم دموکرات نباید اجازه دهند نازیسم خود را در سیاست بین‌الملل احیا کند.

پدرو پیشتر نیز با انتقاد از «عادت» رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد: مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و اسرائیل باید سیاست اشغالگری را کنار بگذارد.

وی با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغالگران سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال جنگ قضیه فلسطین اعلام کرد: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید