افشاگری واشنگتن‌پست درباره برخورد غیرمنتظره بن سلمان با بلینکن

کدخبر: ۶۰۴۳۰۷
اقتصادنیوز: واشنگتن‌پست روایت جالبی از ملاقات محمدبن سلمان وانتونی بلینکن ارائه کرد.
افشاگری واشنگتن‌پست درباره برخورد غیرمنتظره بن سلمان با بلینکن

به گزارش اقتصادنیوز ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با هدف ترغیب شرکای خود در میان کشورهای عربی با هدف محکومیت حمله حماس به اسرائیل و همچنین برای جلوگیری از تنش‌های داخلی در پاسخ به حملات اسرائیل به نوار غزه، در حال سفر به کشورهای مختلف خاورمیانه است.

 

به نوشته واشنگتن‌پست، این درگیری‌ها باعث مرگ بیش از 1400 نفر در اسرائیل و جان باختن دست‌کم 2 هزار و 800 فلسطینی شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض، چند ساعت منتظر بوده است. این دیدار که گمان می‌رفت در بعدازظهر انجام می‌شود‌ به تعویق افتاد و محمد بن سلمان در صبح روز بعد با بلینکن دیدار کرد.

در این دیدار، ولیعهد سعودی بر لزوم توقف عملیات نظامی که باعث جان باختن انسان‌های بی‌‎گناه شده است -اشاره به حملات اسرائیل- و پایان محاصره غزه که باعث شده فلسطینیان با بحران نبود آب،‌ برق و سوخت مواجه شوند، تأکید کرده است.

محمد بن سلمان همچنین خواستار توقف «افزایش تنش فعلی» در درگیری حماس و اسرائیل شده که یک تناقض اساسی با سیاست فعلی آمریکا یعنی حمایت از اسرائیل برای رسیدن به هدف خود در نابودی حماس است.

همچنین یک یادداشت فاش‌شده از وزارت خارجه آمریکا که توسط واشنگتن‌پست تأیید شده، به دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به استفاده از عبارات « تنش زدایی یا آتش‌بس»، «پایان خشونت یا خون و خونریزی» و «بازگرداندن آرامش» هشدار داده شده، زیرا این کلمات با سیاست فعلی ایالات متحده مطابقت ندارند.

اما تلاش‌ها برای مجاب کردن ریاض به محکومیت حماس تاکنون بی‎‌نتیجه مانده و وزیر خارجه عربستان بمباران‌های گسترده اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرده و آن را هجوم به «غیرنظامیان بی‌دفاع» خوانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید