وقتی زیر پای بلینکن علف سبز شد!/خلف وعده بن سلمان

کدخبر: ۶۰۴۲۲۹
اقتصادنیوز: طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، «محمد بن سلمان» چندین ساعت «آنتونی بلینکن» را در ریاض برای جلسه‌ای که گمان می‌رفت عصر شنبه برگزار شود، منتظر نگه داشت اما صبح روز بعد در جلسه حاضر شد!
وقتی زیر پای بلینکن علف سبز شد!/خلف وعده بن سلمان

به گزارش اقتصادنیوز در این جلسه که گفته می‌شود بلینکن بر خلاف برنامه برای برگزاری آن انتظار زیادی کشید، محمد بن سلمان به حملات اسرائیل علیه غزه اشاره و در عین حال تاکید کرد: باید این حملات که جان انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرد و همچنین محاصره غزه که به نبود آب، برق و گاز ختم شده، متوقف شوند.

جنگ حزب الله و اسرائیل جدی شد/ تخلیه فوری 28 شهرک اسرائیلی

بر اساس گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست ،‌ ولیعهد عربستان سعودی خواستار توقف درگیری‌های کنونی شده است؛ خواسته‌ای که با سیاست آمریکا در تضاد مستقیم است زیرا این کشور از حملات اسرائیل حمایت می‌کند.

فوری/ توافق آتش‌بس تکذیب شد/ دفتر نتانیاهو بیانیه داد

یک یادداشت افشاشده از سوی وزات امور خارجه آمریکا که توسط واشنگتن‌پست تایید شده و همچنین ابتدا توسط پایگاه خبری هاف‌پست منتشر شد، می‌گوید: به دیپلمات‌های آمریکایی نسبت به استفاده از عباراتی نظیر «تنش‌زدایی، آتش‌بس، خاتمه خشونت و خونریزی و احیای صلح» هشدار داده‌ شده است؛ عباراتی که با سیاست ایالات متحده آمریکا همخوانی ندارد.

آنتونی بلینکن، در پی سفرهای خود به کشورهای عربی در تلاش بوده تا افرادی مثل «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و محمد بن سلمان را نسبت به عقاید آمریکا درباره حملات حماس-اسرائیل متقاعد کند اما این درحالیست که این کشورهای نامبرده شده با فلسطینی‌ها ابراز همدردی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید