تماس تلفنی پوتین و محمود عباس / محور گفتگو چه بود؟

کدخبر: ۶۰۴۳۵۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات فلسطین اشغالی و تجاوزات اسرائیل به نوار غزه به طور تلفنی گفتگو کردند.
تماس تلفنی پوتین و محمود عباس / محور گفتگو چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری از گفت‌ وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات فلسطین اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» در این باره گزارش داد، پوتین رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌ وگو کرد.

در این تماس تلفنی، آخرین تحولات صحنه فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای توقف حملات به ملت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برپایه این گزارش، پوتین در این گفت‌ وگوی تلفنی شهادت ملت فلسطین در نوار غزه را تسلیت گفت.

پوتین همچنین بر اهمیت توقف درگیری‌ها، ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان این باریکه به خارج از فلسطین تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این گفت وگوی تلفنی بر موضع روسیه مبنی بر حمایت از حقوق ملت فلسطین برای برخورداری از آزادی و استقلال در کشورشان به پایتختی قدس تاکید کرد.

کاخ کرملین نیز در این باره اعلام کرد: پوتین درباره افزایش فاجعه‌بار قربانیان غیرنظامی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

طبق بیانیه کرملین، پوتین همچنین درباره تبدیل شدن نزاع میان رژیم صهیونیستی و حماس به یک جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

محمود عباس نیز در این گفت وگو بر لزوم توقف حملات، توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و ایجاد گذرگاه‌های امن برای ورود مواد کمکی پزشکی و غذایی و تامین آب و برق نوار غزه تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم جلوگیری از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جابجایی فلسطینیان از نوار غزه تاکید کرد.

پوتین پیش از این نیز با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود درباره تحولات فلسطین رایزنی کرده بود.

ریاست جمهوری مصر در این باره اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی و پوتین تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در غزه را بررسی کردند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به دهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲ هزار و ۸۰۸ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون ۱۰ هزار و ۸۵۹ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید