پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین

کدخبر: ۳۸۸۶۶۱
یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.
پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، صبح امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیامی به تشکیلات خودگردان ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، احمد مجدلانی در این خصوص گفت دولت بایدن خبر داده است که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «در دستور کار قرار ندارد» و دولت جدید آمریکا با طرح الحاق «اسرائیل» مخالف است.

این وزیر فلسطینی همچنین خبر داد که تشکیلات خودگردان نشانه‌هایی از واشنگتن مبنی بر بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن، کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و از سرگیری کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، احمد مجدلانی همچنین «از سرگیری مذاکرات یا هرگونه عملیات سیاسی در آینده نزدیک» را به علت مشغول بودن دولت جدید آمریکا با مسائلی دیگر دور از ذهن قلمداد کرد.

مجدلانی همچنین در بخش‌هایی از اظهارات خود به «ایجاد روابطی متعادل برای کسب حاشیه به منظور بازگردان تدریجی وضعیت به حال سابق» با دولت آمریکا اشاره کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی چهار سال گذشته، مجموعه اقدامات ضد فلسطینی و حتی ضد عربی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر، رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن»، موافقت با طرح اشغال و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به قلمرو این رژیم و به رسمیت شناخت حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.

این اقدامات باعث شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» روابطش را با آمریکا قطع و تأکید کند که دیگر وساطت آمریکا در گفت‌وگوهای سازش را قبول ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک