دعوتنامه اضطراری السیسی درباره غزه/ کشورهای عربی فراخوانده شدند

کدخبر: ۶۰۴۴۸۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر از سران کشورهای عربی دعوت کرد تا با شرکت در نشستی اضطراری به میزبانی قاهره، درباره وضعیت فلسطین گفت‌وگو کنند.
دعوتنامه اضطراری السیسی درباره غزه/ کشورهای عربی فراخوانده شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر امروز سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر از کشورهای عربی و طرف‌های منطقه دعوت کرد تا شنبه هفته آینده در قاهره نشستی اضطراری داشته باشند و درباره وضعیت فلسطین گفت‌وگو کنند.

بن سلمان سکوتش را شکست / رایزنی با السیسی درباره تحولات فلسطین

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق اولین رهبری بود که اعلام کرد که از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر برای شرکت در نشست اضطراری که روز شنبه در قاهره برگزار می‌شود، دعوت‌نامه دریافت کرده است.

فوری/ پسر اسماعیل هنیه کشته شد

بر اساس بیانیه شورای وزیران عراق، در این نشست گروهی از رهبران عرب و منطقه حضور خواهند داشت تا در مورد شرایط خطرناک نوار غزه و حملات به مردم مظلوم فلسطین گفت‌وگو کنند.

تامین کننده تسلیحات حماس لو رفت/ ادعای تازه درباره بمب‌های حماس

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نیز اعلام کرد که دعوت نامه‌ای از سوی رئیس جمهور مصر برای شرکت در این اجلاس دریافت کرد تا درباره تحولات و آینده مسئله فلسطین و روند صلح گفت‌وگو کند.

گفته می‌شود که این نشست شاهد حضور سران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواهد بود که در آن موضوعات مهم مورد توجه جامعه بین‌المللی به ویژه موضوع فلسطین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

درخواست رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها برای ترک شهر غزه و حرکت به سمت جنوب، نگرانی‌هایی را در مصر برانگیخته است؛ قاهره این درخواست را تلاشی برای آواره کردن صدها هزار فلسطینی به مصر توصیف کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید