فاجعه در غزه / پیکر 1500 شهید زیر آوار

کدخبر: ۶۰۴۶۸۰
اقتصادنیوز: خبرنگار المیادین گزارش داده که پیکر ۱۵۰۰ فلسطینی در غزه همچنان زیر آوار است و خطر بروز فاجعه زیست محیطی وجود دارد.
فاجعه در غزه / پیکر 1500 شهید زیر آوار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در دوازدهمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه،همچنان پیکرهای بیش از یک هزار شهید فلسطینی در زیر آوارها باقی مانده و هزاران خانواده بدون سرپناه هستند و در خیابانها زندگی می کنند.

براساس گزارش المیادین، بیشتر بیمارستان ها درهای خود را به روی آوارگان باز کرده اند، بطری های آب در فروشگاهها تمام شده و کمبود شدید مواد غذایی در سراسر نوار غزه وجود دارد.

به نوشته این منبع، هرلحظه توقف فعالیت بیمارستان ها به خاطر تمام شدن سوخت وجود دارد و ۳۰ مرکز پزشکی از مدار خارج شده است.

پیشتر وزارت امور داخلی در غزه درباره فاجعه انسانی و زیست محیطی به علت پیکرهای بی شمار شهدا در زیر آوار به شدت هشدار داده بود.

این وزارتخانه درباره فاجعه انسانی و زیست محیطی به علت وجود پیکرهای بیش از هزار شهید در زیر آوار منازل ویران شده، هشدار داده بود.

این هشدار در دهمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه صادر شد.

وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد: آمار شهدای ثبت شده از سوی وزارت بهداشت به شکل فزاینده در حال افزایش است و این گواهی دهنده فاجعه زیست محیطی و شیوع بیماری‌های واگیر به سبب تجزیه اجساد شهیدان است.

شمار شهدای فلسطینی بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا این ساعت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید