خشم مقتدی صدر به السیسی / خوار و ذلیل باد کسی که کوچاندن اجباری ملت فلسطین را تایید کئد

کدخبر: ۶۰۴۸۵۶
اقتصادنیوز: رهبر جریان صدر عراق به پیشنهاد رئیس‌جمهور مصر مبنی بر انتقال اهالی غزه به صحرای «النقب» واکنش نشان داد و نوشت: خوار و ذلیل باد هرکسی که در مورد کوچاندن اجباری ملت فلسطین به شبه جزیره سیناء یا الانبار یا نقب و یا هر مکان دیگری صحبت کند یا آن را تایید کند.
خشم مقتدی صدر به السیسی / خوار و ذلیل باد کسی که کوچاندن اجباری ملت فلسطین را تایید کئد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X، نوشت: «خوار و ذلیل باد هرکسی که در مورد کوچاندن اجباری ملت فلسطین به شبه جزیره سیناء یا الانبار یا نقب و یا هر مکان دیگری صحبت کند یا آن را تایید کند.»

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی در ادامه افزود: «خوار و ذلیل باد هرکسی که با این ایده خبیثانه و تروریستی همراه باشد زیرا از روی آگاهی یا عدم آگاهی گسترش و توسعه رژیم صهیونیستی و تروریستی غاصب را تایید و از آن حمایت کرده است.»

مقتدی صدر همچنین تصریح کرد: «صدور این طرح و ایده از سوی (بنیامین النتن) و یا (پیرمرد خرفت) یا دنباله‌روهای آنها در خاورمیانه به مثابه توسعه جنگ و بین‌المللی‌ کردن آن است.»

پیشتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در قاهره تاکید کرد که کشورش اجازه از بین بردن مسأله فلسطین را نخواهد داد و مخالف کوچاندن ساکنان نوار غزه است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: اگر ایده آوارگی مطرح است، چرا فلسطینی‌ها را به نقب منتقل نمی‌کنیم؟ ما نمی‌خواهیم سینا به پایگاهی برای انجام عملیات علیه اسرائیل تبدیل شود و میلیون‌ها مصری آماده تظاهرات در رد ایده آواره کردن فلسطینی‌ها از نوار غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حملات خود به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در نوار غزه مدعی شد که اعضای گردان‌های عزالدین القسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کردند، مخفی شده‌اند.

انتهای پیام

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید