هم میهن:

جبهه اصلاحات با بدنه اجتماعی خود رابطه چندانی ندارد

کدخبر: ۶۰۵۰۶۶
اقتصادنیو ز: اصلاح‌طلبان در طول ربع قرن گذشته رفتار یکسانی درمورد تحولات سیاسی داشته‌اند و در نشان دادن توان برساختن یک تحول جدید به جامعه ناتوان بوده‌اند.
جبهه اصلاحات با بدنه اجتماعی خود رابطه چندانی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز هم میهن در این باره نوشت:جبهه اصلاحات نیز به تدریج به یک نظم بوروکراتیک از مجموعه احزاب دارای مجوز تبدیل شده است که با بدنه اجتماعی خود ارتباط چندانی ندارد. از این رو در سطح کلان موجب همبستگی احزاب مجوزدار می‌شود ولی در سطح بدنه ناموفق است. ناکامی اصلاح‌طلبان در عرصه عمل و نظر جبهه اصلاحات را دچار تکرار کرده است. وحدت بین انتخابات‌ها و چنددستگی در هنگام انتخابات برونداد همیشگی جبهه اصلاحات است.

 در درون جبهه اصلاحات، دوگانه مشارکت در انتخابات و هشدار در مورد انتخابات همچنان ادامه دارد. عموم جامعه نیز فارغ از دوگانه فوق راه دیگری را در پیش گرفته است.

 در صورتی که آرایش نیروها به سمت مطالبه انتخابات واقعی باشد، امکان کنشگری فعالانه و واقعی در انتخابات پدید می‌آید.

نگرش به انتخابات به مثابه نهادی برای مشارکت در قدرت امکان بروز ندارد و در برانگیختن افکار عمومی ناکام است. اصلاح‌طلبان نیازمند بازگرداندن رویای انتخابات شفاف؛ سالم و قانونمند با حضور همه اقشار و عقاید هستند. دراین مسیر نهادینه‌سازی انتخابات مطلوب و واقعی مهمتر از کنشگری انتخاباتی و لیست بستن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید