تعداد جانباختگان غزه از 4 هزار نفر گذشت

کدخبر: ۶۰۵۳۱۷
اقتصاد نیوز: وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حملات نظامیان صهیونیستی به مناطق غزه را چهار هزار و ۳۸۵ وزخمی ها را ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر اعلام کرد.
تعداد جانباختگان غزه از 4 هزار نفر گذشت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، طی ۱۶ روز گذشته بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذازی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده اند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید