افزایش عصبانیت اسرائیلی‌ها از نتانیاهو!

کدخبر: ۶۰۵۳۷۷
اقتصادنیوز: یک پایگاه عبری در گزارشی انتقادی از «بنیامین نتانیاهو» نوشت: نخست‌وزیر کابینه مانند سایر مقامات امنیتی تل‌آویو، هنوز به شکست‌هایش در مقابل حماس اعتراف نکرده و حتی درباره تلفات اسرائیل، اظهارنظر و یا ابراز تاسف نمی‌کند.
افزایش عصبانیت  اسرائیلی‌ها از نتانیاهو!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه، ۲۲ اکتبر در انتقاد از فرار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پیامدهای جنگ نوشتند: در زمانی که مقامات ارشد امنیتی، مسئولیت شخصی و عمومی خود را در قبال شکست‌هایی عملیات ۷ اکتبر در مقابل مبارزان حماس، اعلام می‌کنند، او همچنان ساکت است.

براساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، رسانه‌ها نوشتند: نخست‌وزیر نتانیاهو هنوز اظهار پشیمانی یا اندوه نکرده است، در صدها مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان این حمله حضور نداشته است، با هیچ یک از بازماندگان یا اعضای ذخیره دیدار نکرده و از بیمارستان‌ها نیز بازدید نداشته است.

درگیری شدید لفظی نظامی اسرائیلی با «نتانیاهو» / تو اسرائیل را از بین بردی! + فیلم

پایگاه خبری «واللا» در این باره می‌نویسد: اگرچه او گشت کوتاهی در خرابه‌های شهرک‌های اطراف نوار غزه داشت، اما با هیچ یک از شهرک‌نشینان آنجا ملاقات نکرد؛ بلکه فقط با سربازان ملاقات کرد تا از عصبانیت آن‌ها از خودش جلوگیری کند.

«تال شالیو»، خبرنگار امور حزبی پایگاه خبری واللا، تاکید می‌کند که «نتانیاهو، در تمام سخنرانی‌هایی که از زمان فاجعه ایراد کرده است، به بهای سنگینی که شهرک‌ها پس از رها شدن توسط دولت در مرز با غزه پرداختند، اعتراف نکرده است».

این خبرنگار اسرائیلی افزود: نتانیاهو حتی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرد تا مبادا کسی به اشتباه درباره دو کلمه‌ «من مسئول هستم» که هنوز از زبان او بیرون نیامده است، بپرسد؛ کاری که گالانت، هالوی، بار، حالیوا و دیگر مسئولان امنیتی اسرائیل کردند.

انتقادها از عملکرد نتانیاهو و سیاست های شکست‌خورده کابینه او در قبال مقاومت فلسطین، بالا گرفته و شهرک‌نشینان شب گذشته در اعتراض به او، به خیابان آمدند. خبرگزاری «رویترز» هم در گزارش مشابهی نوشته بود که «اسرائیلی‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند».

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز روز جمعه (۲۰ اکتبر) با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نوشت: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند.

تیتر یک
کارگزاری مفید