ابهام بزرگ در زمان ارسال کمک‌های بعدی به غزه

کدخبر: ۶۰۵۴۴۲
معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که زمان ارسال کاروان‌های بعدی کمک‌های بشردوستانه به غزه مشخص نیست.
ابهام بزرگ در زمان ارسال کمک‌های بعدی به غزه

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌تی‌وی نیوز کانادا، گریفیث یکشنبه شب اعلام کرد که سازمان ملل مطمئن نیست که چه زمانی کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد نوار غزه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد نوار غزه شود، افزود: ما در حال حاضر با کمک ایالات متحده در حال انجام گفت وگوهای بسیار جدی با مقامات (رژیم) اسرائیل و مصر برای ارسال کاروان‌های بشردوستانه بعدی به نوار غزه هستیم.

گریفیث تاکید کرد: کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شدند، شروع بسیار خوبی بودند اما محموله این کامیون‌ها در مقایسه با حجم مورد نیاز کمک‌های بشردوستانه‌ای که باید در اختیار مردم غزه قرار گیرد، بسیار ناچیز و اندک است.

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی در ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح به نوار غزه سازوکار زمانبر روند بازرسی کامیون‌هایی است که حامل این کمک‌ها هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که یک سیستم بازرسی سبک، سریع، کارآمد و مبتنی بر بازدید تصادفی محموله برخی از کامیون‌ها در پیش گرفته شود، زیرا سیستم بازرسی کنونی باعث کُندی بیش از حد روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۷ روز گذشته (۱۵ مهر ماه) بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذایی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده است و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده‌اند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

اما در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست‌های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست‌ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید