شکایت تشکیلات خودگردان از نتانیاهو و فرماندهان اسرائیلی!

کدخبر: ۶۰۵۷۲۲
اقتصادنیوز: وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که علیه نخست وزیر اسرائیل در دیوان بین المللی کیفری به اتهام ارتکاب کشتار جمعی علیه ملت فلسطین شکایت خواهد کرد.
شکایت تشکیلات خودگردان از نتانیاهو و فرماندهان اسرائیلی!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، «محمد الشلالده»وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که علیه «بنیامین نتانیاهو» و فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل به دیوان بین المللی کیفری شکایت خواهد برد.

وی افزود: ما به عنوان قربانی، حق داریم که به دیوان بین المللی کیفری شکایت بریم و از نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و همه فرماندهان رژیم صهیونیستی شکایت کنیم، همان افرادی که به نظامیان و افسران اسرائیلی برای به راه انداختن این جنگ دستور داده و مرتکب کشتار جمعی علیه مردم بی دفاع شده و بیمارستان و منازل را ویران کرده‌اند.

وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرد: اسرائیل اصل تناسب و ضروریات نظامی در عملیات نظامی را نقض کرده است.

این درحالی است که وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از بمب هایی با قدرت ویرانگری بالا ویژه هدف قرار دادن استحکامات و سنگرشکن استفاده کرده است.

منابع فلسطینی همچنین از استفاده از رژیم صهیونیستی از سلاحی مرگبار که از آن به عنوان «نیش آهنین» نام برده می شود، خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار، از سامانه خمپاره انداز و خمپاره« Iron Sting» (نیش آهنین) برای حمله به نوار غزه استفاده کرده است. یگان «ماجلان» ارتش رژیم صهیونیستی از این سلاح استفاده کرده است.

این رسانه ها به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این سامانه برای اولین بار مورد استفاده عملی قرار گرفت و توسط شرکت صهیونیستی« Elbit Systems» توسعه یافته است. اولین بار وزارت جنگ ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ میلادی از این سامانه رونمایی کرده بود.

این در حالی است که «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر در بیانیه ای مطبوعاتی گفته بود: تیم های پزشکی استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های غیرعادی را مشاهده کرده‌اند که باعث سوختگی شدید اجساد شهدا و مجروحان شده است.

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۶ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید