نقشه جدید آمریکا برای سوریه/ نیروهای نظامی تازه نفس در راه

کدخبر: ۶۰۵۷۹۵
اقتصادنیوز: منابع محلی اعلام کردند که ارتش آمریکا تقویت پایگاه‌های نظامی خود در شرق سوریه را به دلیل حملات پراکنده تقویت کرده است.
نقشه جدید آمریکا برای سوریه/ نیروهای نظامی تازه نفس در راه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از وقوع چند عملیات گروه‌های مقاومت علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه، اکنون از تصمیم واشنگتن برای تقویت مواضع خود در منطقه خبر می‌رسد.

شبکه روسی «ریانووستی» امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع محلی گزارش داد که ارتش آمریکا کار تقویت پایگاه‌های نظامی خود در شرق سوریه را به دلیل حملات پراکنده تقویت کرده است.

این منابع محلی به ریانووستی گفتند: «مشخص است که ارتش آمریکا تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری را به پایگاه العمر در میدان نفتی کونیکو در مجاورت شهر دیرالزور در شرق سوریه انتقال داده است».

به گفته این منابع، برای دومین روز متوالی است که کاروان‌های حامل سلاح و تجهیزات نظامی از جمله تانک از عراق به سمت پایگاه‌های العمر و کونیکو در حال حرکت هستند.

منابع ریانووستی همچنین توضیح دادند که نظامیان اشغالگر آمریکایی به مدت سه روز در حال انجام تمرینات نظامی شبانه در این منطقه هستند.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرد که به دلیل جنگ اسرائیل با نوار غزه، احتمال تشدید تنش بیشتر در کوتاه مدت علیه نظامیان این کشور در منطقه غرب آسیا وجود دارد.

از چند روز پیش گروه‌های مقاومت عراقی که در واکنش به جنگ غزه، برای مداخله مستقیم در تقابل با صهیونیست‌ها و در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرده‌ بودند، رسما به نبرد طوفان الاقصی پیوسته‌اند و طی چند روز اخیر بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید