گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و بایدن/ تاکید عربستان بر توقف عملیات نظامی در غزه

کدخبر: ۶۰۵۸۷۰
رئیس جمهوری آمریکا و ولیعهد عربستان سعودی درباره آخرین تحولات غزه تلفنی گفت وگو کردند.
گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و بایدن/ تاکید عربستان بر توقف عملیات نظامی در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف در مورد تشدید تنش نظامی در غزه و تلاش‌های انجام شده برای کاهش تنش گفت وگو کردند.

ولیعهد عربستان سعودی در این تماس بر ضرورت کار فوری برای بحث در مورد راه‌های توقف عملیات نظامی که جان افراد بی گناه را گرفته است، تأکید کرد.

بن سلمان همچنین بر لزوم برقراری آرامش، توقف تشدید تنش‌ها و عدم وخامت اوضاع که بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد و نیز پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه، رفع محاصره غزه، حفظ خدمات اولیه و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به این باریکه تاکید کرد. وی در ادامه اهمیت تلاش‌ها برای بازگرداندن مسیر صلح را برای حصول اطمینان از دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع و دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه تشریح کرد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا نیز از تلاش‌های ولیعهد عربستان سعودی برای کاهش تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه تشکر کرد.

 نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید