ورود هیات پارلمانی ایران به فرودگاه بغداد/ آغاز گفت‌وگوهای مجلس ایران و عراق

کدخبر: ۶۰۵۸۷۳
هیات پارلمانی ایران سه‌شنبه شب وارد فرودگاه بغداد شد.
ورود هیات پارلمانی ایران به فرودگاه بغداد/ آغاز گفت‌وگوهای مجلس ایران و عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این هیات به ریاست ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال «عباس الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاعی مجلس عراق قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاعی مجلس عراق در مراسم استقبال از هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بغداد با بیان اینکه ایران و عراق از همه نظر دارای اشتراکات زیادی هستند، افزود: بارزترین این اشتراکات، فداکاری و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان پیروزی است که خون آنها سبب پیروزی بر تروریست‌ها شد.

الزاملی اظهار کرد: دو ملت ایران و عراق در همه زمینه‌ها از جمله مبارزه و جهاد برادر هم محسوب می‌شوند و در کنار هم قرار دارند و همکاری آنها برای منافع جهان اسلام مفید است.

وی با اشاره به اینکه دیدارهای هیات پارلمانی ایران با مقامات عراقی تکمیل کننده دیدارهای قبلی هیات‌های پارلمانی دو کشور است، ابراز امیدواری کرد که سفر هیات پارلمانی ایران به بغداد نتایج خوبی در پی داشته باشد.

عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از حسن استقبال از هیات پارلمانی ایران در بغداد، گفت: این سفر فرصت خوبی است تا گفت وگوهای خوبی با مقامات عراقی داشته باشیم و امیدواریم نتایج ثمر بخشی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در دیدارهای قبلی، نتایج خوبی حاصل شد و امیدواریم که دیدارهای پیش رو نیز نتایج بسیار خوبی را برای هر دو کشور و هر دو ملت به همراه داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر این باور هستیم که مشترکات دو کشور زیاد است و ظرفیت‌های فراوانی بین دو کشور وجود دارد و درک این ظرفیت‌ها و مشترکات می‌تواند ما را به اهداف مشترک برساند.

وی ادامه داد: در سایه فداکاری مردان بزرگ و شجاعی مثل شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی مشترکات دو کشور می‌تواند هم افزایی ایجاد کند.

عزیزی افزود: اگرچه پیوندهای دو ملت ایران و عراق از گذشته بسیار عمیق بوده اما شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس دو مرد بزرگ جبهه مقاومت، این مشترکات را بیشتر کرده است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق در مسیر فرودگاه بغداد که در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عملیات تروریستی به وسیله پهپادهای ارتش آمریکا به شهادت رسیدند حضور یافتند و با قرائت فاتحه در یادمان این شهدا نسبت به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار است امروز (چهارشنبه) با رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاعی، رئیس مجلس و مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت وگو کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید