انتقاد شدید فرانسه از «پاکسازی قومی» در غزه

کدخبر: ۶۰۵۹۱۸
اقتصاد نیوز : در چند روز گذشته، رئیس مجلس ملی فرانسه، «یائل برون-پیوه» و چند نماینده در مجلس از پشتیبانی بی قید و شرط فرانسه از اسرائیل سخن به میان آورده‌اند.
 انتقاد شدید فرانسه از  «پاکسازی قومی» در غزه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،  نماینده مجلس ملی فرانسه و عضو حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» در برنامه زنده این شبکه با انتقاد شدید از رویکرد خانم برون-پیوه و چند نماینده در قبال فلسطینیان و پشتیبانی بی قید و شرط از رژیم کودک کش، آنها را حامی پاکسازی قومی در غزه خواند.

وی توضیح می‌دهد که در نوار غزه بیش از ۵ هزار نفر کشته شده‌اند و یک پاکسازی قومی در آنجا در جریان است: «پشتیبانی بی قید و شرط از اسرائیل به آن معناست که از جنایت جنگی و پاکسازی قومی حمایت کنیم.»

مجری برنامه سعی می‌کند بر روی اصطلاح «پاکسازی قومی» ایرادی وارد کند ولی نماینده مردم فرانسه اشاره می‌کند که پاکسازی قومی در غزه را نماینده سازمان ملل استفاده کرده و درست است.

شبکه ب.اف.ام.تی.وی، دوید گیرو، می‌پرسد چه کسی می‌داند پاکسازی قومی یعنی چه و خودش پاسخ می‌دهد: تمایل به حذف یک جمعیت از یک قلمرو. زمانی که شما یک میلیون نفر را از شمال نواز غزه بیرون می‌کنید و می‌خواهید دو میلیون نفر را به کشورهای عربی بفرستید، این یعنی پاکسازی قومی.

مجری این برنامه در تلاش است که بگوید این کار برای حمله به حماس و اجتناب از تلفات غیرنظامیان است ولی گیرو می‌گوید: غلط و یک دروغ است و ارتش اسرائیل می‌خواهد کنترل نوار غزه را در دست بگیرد و نمی‌تواند حماس را از بین ببرد.

 

​​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید