دیدار مهم علی باقری در مسکو/ خبر جدید برجامی در راه است؟

کدخبر: ۶۰۶۱۷۰
اقتصادنیوز: همزمان با تشدید جنگ میان اسرائیل و حماس و مطرح شدن ادعاهایی از سوی آمریکا مبنی بر انصراف از احیای برجام، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز به روسیه سفر کرده و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
دیدار مهم علی باقری در مسکو/ خبر جدید برجامی در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش با ریابکوف همتای روس خود در مسکو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

 

بنابر گزارش خبرگزاری فارس در این دیدار که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشت، بر ضرورت همکاری بین دو کشور در جهت تقویت رایزنی‌ها و تعاملات بین‌المللی بین ایران و روسیه و همچنین چندجانبه گرایی، تأکید شد.

کمک به صلح و امنیت بین الملل در شرایط ناپایداری که برخی کشورها با اقدامات یکجانبه گرا و برخلاف حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه درصدد دامن زدن به آن در سطح بین المللی هستند، از دیگر موضوعات به اشتراک گذاشته شده در این دیدار بود.

1402051622461464728111254

ریابکوف چندی پیش، سفری دو روزه به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که جهان متاثر از جنگ اسرائیل و حماس است و امروز، کرملین در بیانیه ای به نقل از پوتین اعلام کرد که در صورت تداوم درگیری ها، احتمال گسترده شدن جنگ فراتر از خاورمیانه نیز وجود دارد. 

از سوی دیگر، با توجه به ادعای روز گذشته امواج مدیا به نقل از یک منبع آگاه مبنی بر انصراف آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مذاکرات احیای برجام که قرار بود این ماه در عمان برگزار شود، برخی منابع، دیدار علی باقری با ریابکوف را بی ارتباط با مباحث برجامی نمی دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید