بیانیه شورای اروپا درباره جنایات غزه/ تاکید دوباره بر حق دفاع اسرائیل و توقف کشتار غیرنظامیان

کدخبر: ۶۰۶۲۲۶
سران ۲۷ کشور اروپایی پس از ساعت‌ها بحث و بررسی درباره تحولات فلسطین، بیانیه‌ای درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، درخواست برای آتش‌بس کامل و توقف کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی صادر کردند.
بیانیه شورای اروپا درباره جنایات غزه/ تاکید دوباره بر حق دفاع اسرائیل و توقف کشتار غیرنظامیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  شورای اروپا در این بیانیه پس از محکوم کردن عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین و تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، ادعاهایی را در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی مطرح کرده است.

در پاراگراف پانزدهم این بیانیه ادعا شده است: «شورای اروپا محکومیت خود را به شدیدترین وجه ممکن از حماس به دلیل حملات تروریستی وحشیانه و بدون تبعیض آن در سراسر (رژیم) اسرائیل تکرار می‌کند. استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی توسط حماس، جنایتی ویژه اسفناک است. به شدت بر حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تأکید و از حماس درخواست می‌کنیم تا فوراً همه گروگان‌ها را بدون هیچ پیش‌شرطی آزاد کند.»

این شورا بر اهمیت تضمین حفاظت از غیرنظامیان مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه» تاکید و از بابت تلفات اخیر ابراز تاسف کرده است.

در این بخش از بیانیه می‌خوانیم: «شورای اروپا شدیدترین نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه ابراز می‌کند و بر همین اساس دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام اقدامات لازم از جمله ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف‌هایی (در جریان درگیری‌ها) را خواستار است.»

شورای اروپا همچنین بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه تاکید و آمادگی خود را برای مشارکت در «احیای یک روند سیاسی بر اساس راه حل دو دولتی»، اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید