افزایش حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه/ موقعیت اضطراری برای پنتاگون

کدخبر: ۶۰۶۲۳۰
مقامات پنتاگون اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در ۱۰ روز گذشته ۱۷ بار در عراق، سوریه و دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند.
افزایش حمله به نظامیان آمریکایی در خاورمیانه/ موقعیت اضطراری برای پنتاگون

 به گفته مقامات پنتاگون، نظامیان آمریکایی روز پنجشنبه نیز در یک پایگاه هوایی در اربیل عراق مورد حمله قرار گرفتند و این هفدهمین باری بود که نیروهای نظامی این کشور آمریکایی در ۱۰ روز گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند.

همچنین پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون، گفت: ۲۲ نفر از پرسنل ایالات متحده در اثر این حملات از نظر فیزیکی دچار جراحات جزئی شده و پس از مداوا به خدمت بازگشته‌اند اما ۱۹ نفر از این افراد دچار آسیب تروماتیک مغزی (TBI) نیز شده‌اند.

وی تصریح کرد که ۱۵ نفر از نظامیان آمریکا در منطقه التنف سوریه و ۴ نظامی در عین‌الاسد عراق مبتلا به آسیب تروماتیک مغزی (ضربه مغزی) تشخیص داده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود که نیروهای آمریکایی ۱۰ بار در عراق و سه بار در سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند. به نوشته رویترز، ارتش آمریکا به دنبال شدت گرفتن حملات اخیر بر علیه نیروهای خود در منطقه، اقدامات جدیدی را برای محافظت از نظامیان خود که در خاورمیانه مستقر هستند، در پیش گرفته است.

مقاومت اسلامی در عراق پیشتر هشدار داده بود که چنانچه واشنگتن در جنگ و حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از «تل آویو» حمایت کند، پایگاه‌های آمریکا در این کشور و منطقه را بدون تردید مورد هدف قرار خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید