کویت: فلسطین باید کشوری مستقل شود

کدخبر: ۶۰۶۷۱۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کویت ضمن تاکید بر مخالفت کشورش با عادی‌سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد: ما شاهد جنگ انتقام جویانه، مجازات دسته جمعی و جنایات جنگی در نوار غزه هستیم.
کویت:  فلسطین باید کشوری مستقل شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امورخارجه کویت امروز یک‌شنبه، ۲۹ اکتبر تاکید کرد که مسئله فلسطین در ۶ دهه گذشته، اولویت کویت بوده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «الخلیج»، وی تاکید کرد: ما مخالف عادی‌سازی با اسرائیل هستیم؛ مگر اینکه کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ مطابق با قوانین بین‌المللی ایجاد شود.

موضع‌گیری تند ولیعهد کویت علیه اسرائیل + فیلم

الصباح در انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی گفت: ما شاهد جنگ انتقام جویانه، مجازات دسته جمعی و جنایات جنگی در نوار غزه هستیم.

وزیر امور خارجه کویت ادامه داد: با نمایندگان مجلس ملی دیدار کردیم و درباره قانون تحریم همکاری با اسرائیل به توافق رسیدیم؛ قانونی که در کشور ما ۵۹ ساله است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه‌های مشترک با دیگر کشورها باید به شکل یک توافق دربیاید؛ ما مشتاق اجماع کشورهای حوزه خلیج [فارس] و دیگر کشورهای هستیم، مشروط بر اینکه این سازوکار از «خط قرمزها» عبور نکند.

اخیراً «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده بود که کشورهای عضو این شورا با نگرانی شدید تحولات غزه و عملیات زمینی رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند. 

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود: اعضای شورا در حال هماهنگی برای نجات فلسطینیان غزه از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند؛ ما هرگز در اقدام برای پایان دادن به درد و رنج مردم غزه تردید نخواهیم کرد». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید