افزایش خشم خانواده های اسرا از نتانیاهو

کدخبر: ۶۰۶۵۱۸
اقتصادنیوز: کابینه نتانیاهو در حالی حملات به نوار غزه را از جمعه‌شب تشدید کرده که اکنون باید پاسخگوی نگرانی خانواده‌هایی باشد که اعضایشان در جریان عملیات طوفان الاقصی به درآمده‌اند.
افزایش خشم خانواده های اسرا از نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تل‌آویو جمعه‌شب از گسترش حملات زمینی به نوار غزه خبر داد، روزنامه یدیعوت آحارونوت روز شنبه گزارش داده که خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه خواستار دیدار با کابینه امنیتی اسرائیل شده‌اند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این خانواده‌ها خواستار آن شده‌اند که «به آن‌ها توضیح داده شود» که در جریان حملات زمینی به نوار غزه، چگونه از اسرای صهیونیست محافظت خواهد شد؟

تظاهرات به در خانه نتانیاهو رسید!/ دردسر تازه برای بی بی

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز ۲۴ مهر خبر داده بود که مقاومت فلسطین ۲۵۰ اسرائیلی را در اسارت خود دارد که ۲۰۰ نفر از آن‌ها در اسارت القسام هستند. بعد‌ها خبر‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از اسرای صهیونیست در حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

همه اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به نتانیاهو از دست داده‌اند

خانواده‌های اسرای صهیونیست در حالی نگران کشته شدن اعضایشان در حملات ارتش اسرائیل هستند که اسرایی که تاکنون به دلایل بشردوستانه توسط مقاومت فلسطین از اسارت آزاد شده‌اند، از رفتار مقاومت با آنان در دوران اسارت ابراز رضایت کرده‌اند. «یوخفد لفیشتز»، یکی از اسرای آزاد شده صهیونیست پیش‌تر روایتی از رفتار مقاومت با اسرا ارائه کرده و گفته است: «آن‌ها به ما گفتند که از تعالیم قرآن پیروی میکنند و ما را اذیت نخواهند کرد. ما از همان غذایی می‌خوردیم که آن‌ها می‌خوردند.»

روزنامه یدیعوت آحارونوت سپس به نقل از منابع خود نوشته که درگیری زمینی شب گذشته صهیونیست‌ها با مقاومت فلسطین به دو علت صورت گرفته است: «اول، آزمایش قابلیت‌های پیشروی ارتش اسرائیل و دوم، ارزیابی قدرت دفاعی حماس.»

«رونن ناترا»، پدر یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه در خصوص نگرانی‌های خانواده‌های اسرا گفته است: «ما از کابینه جنگ می‌خواهیم به ما توضیح دهد که چگونه عملیات زمینی ربوده‌شدگان را به خطر نخواهد انداخت؟»

برخی در میان خانواده‌های اسرای صهیونیست گفته‌اند که شب گذشته برای آنان وحشتناک‌ترین شب در طول مدت درگیری‌های اخیر بوده است. آن‌ها می‌گویند وضعیت اسرا برایشان نامشخص است و این در حالی است که غزه هدف بمباران‌های شدید هم قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید