سوناک نگران شد / واکنش تند به شعار حامیان فلسطین در تظاهرات لندن

کدخبر: ۶۰۶۹۶۲
اقتصادنیوز: دفتر ریشی سوناک مدعی شد شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» که در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن سر داده شد، برای عده زیادی «بسیار توهین‌آمیز» است!
سوناک نگران شد / واکنش تند به شعار حامیان فلسطین در تظاهرات لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس ادعا کرد که شعار حامیان فلسطین در تظاهرات لندن در روز شنبه برای خیلی‌ها «بسیار توهین‌آمیز» است و وی نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی سوناک گفت که پلیس انگلیس باید تصمیم بگیرد که در مواجهه با چنین شعارهایی در تظاهرات و گردهمایی‌ها، چه واکنشی نشان دهد.

فرانسه اسرائیل را محکوم کرد/ خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی باید متوقف شود

با این‌ وجود، او گفت: درک می‌کنم که ممکن است استفاده از چنین ادبیاتی برای بسیاری نگران‌کننده باشد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که حدود ۱۰۰ هزار تظاهرکننده حامی فلسطین در انگلیس شنبه به خیابان‌های لندن آمده و خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

به گزارش پلیس لندن، این تظاهرات حدود ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده داشت که شعارهایی مانند «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» و «اسرائیل یک دولت تروریستی» است سر دادند.

وزیر کشور انگلیس پیش‌تر این شعار را یهودی‌ستیزانه توصیف کرده که خواستار نابودی اسرائیل است. این در حالی است که اندی مک‌دونالد، نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس هم در سخنرانی خود در تظاهرات حامیان فلسطین این شعار را فریاد زد.

پیش‌تر وزیر آموزش‌ و پرورش انگلیس که فردی یهودی است، در این باره گفته بود: واقعاً از زحمات آقای نخست‌وزیر برای حمایت از پیروان آیین یهودیت قدردانی می‌کنم؛ اما شنیدن این شعارها و فریاد جهاد در قلب لندن واقعاً ترسناک است؛ ترسناک!

در روزهای گذشته صدها نفر از حامیان ملت فلسطین در نقاط مختلف جهان از جمله در اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه دست به تظاهرات زدند و پرچم‌های فلسطین را به‌رغم ممنوعیت تظاهرات در دست داشتند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

روسیه 8 موشک کروز انگلیسی را منهدم کرد/ درگیری روسیه و اوکراین در کریمه بالا گرفت

با آغاز بیست‌وچهارمین روز جنگ در نوار غزه، بمباران‌های رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف این منطقه ادامه داشته و امروز (دوشنبه) مناطق پیرامون بیمارستان الشفاء هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت. همچنین راه‌های ارتباطی با غزه دوباره قطع شده و آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمده است. ارتش اشغالگر همچنین اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل‌الهوای این شهر را بمباران کرد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد شهدای غزه به ۸۳۰۶ تن افزایش یافته که از این میان ۳۴۵۷ تن کودک و ۲۱۳۶ تن زن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید