حملات تند پوتین علیه آمریکا!

کدخبر: ۶۰۶۹۹۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی درباره تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفت که واشنگتن مسئول تمام مشکلات در فلسطین، عراق، افغانستان و اوکراین بوده و آمریکا به ادامه هرج و مرج در خاورمیانه نیاز دارد.
حملات تند پوتین علیه آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا و جنگ علیه غزه سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی گفت: «به جای تعقیب و مجازات تروریست‌ها در خاورمیانه، چندین طرف شروع به اجرای سیاست انتقام جویی بر اساس اصل مسئولیت جمعی کردند».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «حوادث وحشتناک در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست».

سخنگوی وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (دوشنبه) در بیست و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۸۳۰۶ نفر خبر داد. طبق بیانیه این وزارتخانه، ۲۱۰۴۸ نفر نیز تاکنون با درجات مختلف زخمی شده‌اند. همچنین از میان شهدا ۳۴۵۷ نفرشان کودک و ۲۱۳۶ نفر نیز زن هستند.

پوتین در ادامه سخنرانی خود مدعی شد: «آمریکا از مشارکت روسیه در حل و فصل بحران‌ها در خاورمیانه ناراضی بوده و به دنبال گسترش هرج و مرج است».

وی افزود: «نخبگان حاکم در آمریکا و پیروانشان پشت درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین قرار دارند».

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: «کلید حل درگیری‌ها در خاورمیانه ایجاد کشور فلسطینی با حق حاکمیت کامل است».

وی افزود: «آمریکا به ادامه هرج و مرج در خاورمیانه نیاز داشته بنابراین کسانی که می‌خواهند خونریزی متوقف شود را بدنام می‌کند و حتی سازمان ملل تحت آزاد و اذیت قرار گرفته است».

پوتین اضافه کرد: «هیچ راهی برای کمک به فلسطینیان جز جنگ با کسانی که پشت درگیری‌ها قرار دارند وجود ندارد و ما در حال جنگ با آنها در اوکراین هستیم».

وی گفت: «آنها با دروغ، تحریکات و تجاوز سعی دارند از اوضاع خاورمیانه برای تفرقه سوء استفاده کنند».

رئیس جمهور روسیه گفت: «صحنه‌های کشه شدن کودکان، رنج سالمندان و کشتار پزشکان در خاورمیانه به غم و اندوه ما دامن می‌زند اما فقط همدردی قابل قبول نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید