در نشست قاهره؛

کشورهای عربی و غربی بر سر غزه به جان هم افتادند / بیانیه صادر نشد!

کدخبر: ۶۰۵۲۱۴
اقتصادنیوز: منابع خبری از وجود اختلاف نظر میان کشورهای عربی و غربی حاضر در نشست قاهره که پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حال برگزاری است، خبر می‌دهند.
کشورهای عربی و غربی بر سر غزه به جان هم افتادند / بیانیه صادر نشد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خبرهایی از وجود اختلافات میان هیئت‌های عربی و غربی حاضر در نشست قاهره که با موضوع جنگ غزه و با حضور سران برخی کشورها در حال برگزاری است مخابره شده است.

المیادین گزارش داد، این اختلافات مانع از صدور بیانیه پایانی این نشست شده است.

آمریکا برای حماس شرط گذاشت / گذرگاه رفح باید باز بماند، اما...

از جمله اختلافاتی که وجود دارد این است که هیئت‌های غربی درخواست آتش‌بس و مسئول‌شناختن رژیم صهیونیستی در قبال کشتار غیرنظامیان فلسطینی را رد می‌کنند.

علاوه بر این خبرنگار المیادین گزارش داد: هیئت‌های غربی درخواست بازگشایی دایمی گذرگاه مرزی رفح را نپذیرفته‌اند. خبرهایی درخصوص تلاش هیئت‌های غربی برای عدم صدور بیانیه پایانی این نشست به گوش می‌رسد.

گفتنی است مقامات مصری امروز شنبه نشستی را تحت عنوان «نشست صلح قاهره» در پایتخت این کشور برگزار کردند. در این نشست سران کشورهای مختلف عربی و غربی از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان، جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و برخی سران دیگر کشورها حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید