نارضایتی ترامپ از روند رسیدگی به اتهاماتش

رئیس‌جمهور سابق : به زمان برگزاری دادگاهم اعتراض می‌کنم

کدخبر: ۵۹۴۷۶۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید به زمان برگزاری جلسه دادگاهش، پیش از انتخابات درون‌حزبی، اعتراض می‌کند اما کارشناسان حقوقی تاکید دارند چنین امری امکان‌پذیر نیست.
رئیس‌جمهور سابق : به زمان برگزاری دادگاهم اعتراض می‌کنم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که به زمان برگزاری جلسه دادگاهش برای رسیدگی به ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، اعتراض خواهد کرد.

دادگاه شهر واشنگتن، روز ۴ مارس را به عنوان جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات ترامپ درخصوص تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تعیین کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارشناسان حقوقی می‌گویند که اعتراض و درخواست تجدیدنظر ترامپ درباره زمان برگزاری دادگاه، قبل از صدور حکم در این پرونده، امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور سابق آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نوشت که خواستار تجدید نظر در زمان برگزاری دادگاه خود می‌شود اما به چگونگی و زمان این اقدام خود اشاره نکرد.

به گفته کارشناسان حقوقی، تصمیم دادگاه بدوی، مبنای قانونی برای تجدیدنظرخواهی قبل از صدور حکم نیست.

به نوشته رویترز، «جان لائورو» وکیل ترامپ، در جریان جلسه روز دوشنبه که تاریخ محاکمه چهارم مارس در آن تعیین شد، تعهد داد که علی‌رغم ناراضی بودن از تصمیم قاضی، از این امر تبعیت کند.

کارشناسان می‌گویند این تاریخ، یک روز قبل از «سه‌شنبه بزرگ» است. این روز، سه‌شنبه‌ای در ماه فوریه یا مارس سال انتخاباتی آمریکا است که در آن بزرگترین ایالت‌های آمریکا در مرحله درون‌حزبی انتخابات به نامزد مطلوب خود رأی می‌دهند. 

محاکمه ترامپ در دادگاه واشنگتن به تاریخ چهارم مارس، یکی از چهار پرونده کیفری است که رئیس جمهور سابق آمریکا همزمان با نامزدی در حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، با آن مواجه است.

ترامپ در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای مرحله مقدماتی آمریکا است و برخی نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که او در صورت انتخاب در این مرحله، رقابت تنگاتنگی با «جو بایدن» بر سر حضور در کاخ سفید خواهد داشت. 

این تاجر و سیاستمدار آمریکایی مدعی است که پرونده‌های قضایی مطرح‌شده علیه او بخشی از تلاش‌های دموکرات‌ها برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش است. او در مجموع با ۹۱ فقره اتهام کیفری روبری است.

ترامپ پنجشنبه هفته گذشته برای رسیدگی به جرائمش در ارتباط با این پرونده خودش را تسلیم بازداشتگاه فولتون ایالت جورجیا کرد و از او عکس بازداشت گرفته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید